חיזוק מארצות הברית לתפילות נשות הכותל

ארגון הנשים הטיס שלוש נערות יהודיות אמריקאיות, שזכו בתחרות 'ציוצים' בטוויטר, לתפילות ראש חודש שבט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/01/14 10:14 א בשבט התשעד

חיזוק מארצות הברית לתפילות נשות הכותל
Michal Patelle-cc-by-sa, צילום: Michal Patelle-cc-by-sa

נשות הכותל מחריפות את המאבק על זכותן להתפלל ברחבת הכותל המערבי בתקשורת הישראלית והעולמית ולקראת ראש חודש שבט, החל היום (ה'), הן הטיסו שלוש נערות יהודיות מארה"ב, שזכו בתחרות ציוצים בטוויטר, להשתתף בתפילות הנערכות במקום.

בתחרות, תחת הכותרת "ירח אחד, אחת חומה, עם אחד ", שהושקה במאי 2013, השתתפו מאות משתתפים שהתבקשו לכתוב 'ציוץ' בטוויטר התומך בעמדת הארגון ולאחר סינון המועמדים נבחרו עשרות שצירפו סרטון בן דקה שמסביר מדוע הכותל צריך להיות מקום בו כל גווני היהודים צריכים להתפלל בחופש מלא. כאמור, שלושת הזוכות הגיעו לישראל על מנת להתפלל יחד עם הנשים הבוקר (ה').

"הכותל המערבי הוא לא מקום רק לגברים", אמרה אחת הנערות, בראיון לגוף תקשורת באנגלית. "כולנו מחוברים ליהדות ולתפילה בציון מפורסם זה אבל איך נשים יכולות להרגיש חופשיות להתחבר ליהדות שלהן, כאשר מתייחסים אליהם באופן חסר שוויון".

ניתן להעריך כי בעזרת התחרות מנסות נשות הכותל לעורר מחדש את הרעש התקשורתי שנחלש בחודשים האחרונים לאחר הצעתו של שר הדתות נפתלי בנט לקיים את התפילות ברחבת התפילה המעורבת שהוקמה צפונית ל'קשת רובינסון'. אז הגיבו בארגון הנשים ואמרו כי מדובר ב'מרפסת שיזוף'.

כזכור, בראש חודש טבת, פרצה סערה בכותל כשמפגינים חרדים ניסו למנוע בכוח את תפילת הנשים העטופות בטלית ותפילין. רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', פרסם קריאה ל'נשות המריבה' ולציבור החרדי שלא להגיע לרחבת הכותל על מנת שלא לפגוע בקדושת המקום. בדבריו, ביקש הרב מהצדדים "לתת חלון הזדמנויות למציאת פתרון וליצירת אווירה חיובית".