חיזוק למפלגת יחד: רבנים בכירים צפויים להביע תמיכה פומבית במפלגה

לאחר הגשת הרשימה לכנסת ל'כיפה' נודע כי רבנים רבים בהם הרב ליאור והרב אבינר, צפויים להביע תמיכה גלויה במפלגת יחד. במקביל צפויים גם רבני חב"ד להודיע על תמיכה במפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/15 09:51 יג בשבט התשעה

חיזוק למפלגת יחד: רבנים בכירים צפויים להביע תמיכה פומבית במפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במפלגת יחד עושים מאמצים לגייס תמיכה רבנית למפלגה ונראה כי מאמציהם נשאו פרי. ל'כיפה' נודע כי ביממה הקרובה צפויים רבנים בכירים להביע תמיכה גלויה במפלגה, זאת בעקבות תמיכה לא רשמית של הרב צבי טאו, שעל פי הטענות על אף התנערותו מהמפלגה ביום חמישי, הוא רואה לנכון לחזקה, ובעקבות תמיכת רבנים נוספים.

היום בצהריים מתכוון הרב דב ליאור להוציא כפי הנראה מכתב תמיכה רשמי, זאת לאחר שלקח חלק בניסיונות הגישור בין עוצמה יהודית למפלגת יחד במהלך השבוע שעבר. כזכור, לכיפה נודע כי לאחר שמיכאל בן ארי הודיע כי הוא יעלה להר הבית ביום חמישי האחרון, נזף בו הרב ליאור והניא אותו מלעשות כן, זאת על מנת לקדם את החיבור בין שתי המפלגות שצלח בסופו של דבר.

בנוסף לרב ליאור צפויים רבנים נוספים להביע תמיכה במפלגת יחד, בהם כפי הנראה גם הרב שלמה אבינר שלא הביע עד כה את דעתו באופן גלוי בנוגע להצבעה למפלגה החדשה, זאת למרות שכן אמר שמדובר במפלגה מבורכת, בנוסף אליו עסק גם הרב שמואל אליהו בניסיונות לחבר בין עוצמה יהודית ומפלגת יחד בשבוע שעבר, אך לא ברור האם הוא יתמוך בהם באופן רשמי, מכיוון שהוא רב עיר ואינו יכול לעשות כן.

במקביל לרבני הציונות הדתית, צפויים גם רבני חב"ד להביע תמיכה במפלגת יחד. בשבוע שעבר לחצו הרבנים על המפלגה להגיע לאיחוד עם עוצמה יהודית, ועל כן כעת, בעקבות האיחוד הם צפויים להביע תמיכה רשמית במפלגה החרד"לית.

היום בערב יתקיים כנס הצגת הרשימה של מפלגת יחד, בו צפויים הרבנים להביע את תמיכתם, על מנת לנסות ולסייע למפלגה החדשה, שאינה עוברת כרגע את אחוז החסימה, להתברג לכנסת ה-20. גורמים במפלגת יחד אומרים ל'כיפה' היום כי בנוסף לרבנים החרד"לים, צפויים רבנים המזוהים עם הזרם הממלכתי להביע תמיכה במפלגה זאת על אף הסתייגויות בנושא הר הבית.

חבר הכנסת אלי ישי אמר ל'כיפה' לפני כשבועיים כי הוא סמוך ובטוח כי המפלגה תהיה הפתעת הבחירות ותעבור את אחוז החסימה, אך אין ספק כי תמיכת הרבנים כעת הינה ניסיון לחזק את כוח המפלגה בציבור החרד"לי.