חושפי פרשת ה"זובור" בגבעתי – הביני"שים

מהעדויות שהגיעו לבית הדין הצבאי עולה כי מחלקת בני הישיבות של גדוד "צבר" הייתה זו שחשפה את פרשת ההתעללות בחיילים. להבדיל מיתר הפלוגות, הביני"שים שמרו על התנהגות נאותה בין צעירים לותיקים

חדשות כיפה אורי פולק 26/03/12 09:42 ג בניסן התשעב

חושפי פרשת ה"זובור" בגבעתי – הביני"שים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

פרשת התעללות החיילים בחטיבת גבעתי מסרבת לשכוך, כשאתמול (א') הוגשו כתבי האישום נגד החיילים המתעללים, בבית הדין הצבאי בקסטינה.

ארבעה כתבי אישום הוגשו נגד חיילים, לגבי אירועים שנחשפו בחודשים האחרונים והועברו לחקירת המשטרה הצבאית החוקרת, ממנה עלו מסכת של אירועי התעללות בחיילים על רקע צעירות-ותיקות.

כתב האישום, שמתאר כיצד רווחו תופעות ה"זובור" וההתעללות באותן פלוגות, מבהיר כי היחידים שלא היו מעורבים בנושא היו החיילים הדתיים ממחלקת בני הישיבות של גדוד "צבר" בגבעתי. "כולם ראו: המ"כים, הסמלים, הקצינים", תיארו העדויות בכתבי האישום, "רק במחלקת בני הישיבות סירבו הוותיקים להתעלל בצעירים".

כמו כן זכו בני הישיבות לציון לשבח כמי שהיו הראשונים "לפוצץ" את הפרשה, לחשוף את מסכת ההתעללויות ולהתלונן ראשונים על מנת להביא את העניין לחקירה. אחד מבני הישיבות הסביר בעדותו כי הוא וחבריו התנגדו לתרבות הזו ולכן בחרו לצאת נגדה. "התנגדנו לתפיסה הזו ולכן רבנו עם המפל"ג", הוא סיפר.

מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול הוגשו לבית הדין הצבאי, מחוז שיפוט דרום, כתבי אישום נגד ארבעה חיילים בגין התעללות, התעללות בנסיבות מחמירות, התנהגות שאינה הולמת ועבירות נוספות. מעצרם של שלושת החיילים שהיו מעורבים מרכזיים הוארך עד ל-25 ביוני, ומעצרו של חייל נוסף הוארך עד ל-4 באפריל".