חוק צהר תמורת חוק הרב עמאר

"ישראל ביתנו" רצתה להעביר את "חוק צהר". ש"ס רצתה להאריך את כהונתו של הרב הראשי עמאר. האם דיל בין השתיים הוא שסייע לקידום מזורז של שתי הצעות החוק?

חדשות כיפה אורי פולק 15/03/12 10:38 כא באדר התשעב

חוק צהר תמורת חוק הרב עמאר
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

האם העברת שני החוקים המרכזיים בענייני יחסי דת ומדינה, במהלך החודשים האחרונים, הינה פועל יוצא של דיל פוליטי בין סיעת ש"ס לסיעת ישראל ביתנו? על פי הדיווח המתפרסם הבוקר (ה') בעיתון "מקור ראשון", יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, סיכם עם ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו כי ש"ס תתמוך בפתיחת אזורי הרישום לנישואין וישראל ביתנו תאפשר לש"ס לקבוע כי הרבנים הראשיים יוכלו להיבחר לקדנציה נוספת.

שתי הצעות החוק היו תקועות זה זמן חודשים ארוכים ואלמלא אותו "דיל", מסתמן כי הן עדיין לא היו עוברות לאישור. חוק "צהר", שהוגש בעבר על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, מבקש לפתוח את אזורי הרישום לנישואין ולאפשר בכך לרבני "צהר" לפעול ללא מגבלות תחת הרבנות.

הצעת החוק השנייה, הקרויה חוק עמאר, מבקשת לקבוע שהרבנים הראשיים יוכלו לכהן בתפקידם שתי כהונות רצופות. הצעת החוק תאפשר לרב הספרדי הראשי, שלמה עמאר, להמשיך בתפקידו לכהונה נוספת (עוד עשר שנים). עד היום החוק היה תקוע בוועדת החוקה בעקבות התנגדות ישראל ביתנו, ששולטת בוועדה.

בעיתון דווח כי לאחרונה הושג סיכום בין נציגי ישראל ביתנו וש"ס על קידום של שני החוקים במקביל. הדברים סוכמו על ידי יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו), כשגם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), מודע לסיכום ותומך בו, לאור זה שהוא אחד היוזמים של חוק צהר. גם מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, וכן הרב שלמה עמאר, מודעים לסיכומים ואישרו אותם. למרות שחוק צוהר המקורי מדבר על פתיחה מוחלטת של אזורי הרישום לנישואין, על פי הסיכומים שהושגו בין הצדדים, פתיחת אזורי הרישום תהיה חלקית. צפויים להיקבע בין 10 ל- 12 אזורי רישום מרכזיים, כשבכל אזור ניתן יהיה להירשם לנישואין בכל עיר ועיר שנמצאת בתוך אזור הרישום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן