"חוק עמאר" אושר בועדת הפנים והועבר לקריאה ראשונה

הצעת החוק אושרה בעקבות פשרה בין "הבית היהודי" ל"ליכוד-ביתנו". המועד לבחירת הרבנים הראשיים נקבע ל-24 בחודש יולי, תום תקופת כהונתם של הרבנים הראשיים המכהנים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/06/13 13:50 ד בתמוז התשעג

"חוק עמאר" אושר בועדת הפנים והועבר לקריאה ראשונה
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

"הצעת חוק עמאר" אושרה היום (ד‘) על ידי ועדת הפנים של הכנסת ועברה סופית לקריאה ראשונה למליאה . הצעת החוק צפויה לחזור, עוד היום, להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים.

החוק יאפשר את כהונתו של רב ראשי לישראל בקדנציה נוספת, דבר שעד כה היה אסור בחוק. מתוקף התיקון לחוק נוצרה עוד סדרה של תיקונים המונעים מהרב הראשי המכהן להיות מעורב בבחירת הגוף הבוחר.

ההסכם על הצעת החוק התקבל בעקבות סיכום בין ”הבית היהודי“ ל“ליכוד-ביתנו“ סביב הרכב הגוף הבוחר. לפי ההסכמה, חמישה רבנים בגוף הבוחר ייבחרו על ידי שר הדתות וחמישה ייבחרו על ידי ראש הממשלה, באישור הממשלה. כמו כן, עשרה נציגי ציבור ייבחרו על ידי שר הדתות באישור ראש הממשלה. מועד הבחירות ייקבע בתאריך 24 ליולי.

בדיון בהצעת החוק, הביא עו"ד תומר רוזנר, את עמדת היועץ המשפטי לכנסת שהתנגד לתהליך הבחירה מכיוון שכבר נבחרו על יד מועצת הרבנות שני נציגים לוועדת הבחירות. עו"ד רוזנר טען כי מדובר ב"שינוי כללי המשחק באמצע המשחק". מנגד טען יועץ משפטי ממשרד המשפטים, עו"ד הראל גולדברג כי מאחר ומדובר בוועדת הבחירות שהינה בסך הכל גוף מסדר, ניתן להמשיך בתהליך ההצבעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן