חוק משאל העם עבר בקריאה ראשונה

66 תמכו בחוק מול 45 מתנגדים. ח"כ ג‘מאל זחאלקה אמר במליאה: "היינו פה לפניכם ונהיה פה אחריכם". נתניהו ביקש להגיב לדבריו ואמר: "הדבר הראשון לא נכון, הדבר השני לא יהיה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/08/13 09:25 כה באב התשעג

חוק משאל העם עבר בקריאה ראשונה
- The Official White House, צילום: - The Official White House

הכנסת אישרה אמש (ד‘) בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד משאל העם, ברוב של 66 תומכים מול 45 מתנגדים. על פי ההצעה, כל הסכם מדיני עתידי שיכלול החזרת שטחים, יעבור להכרעת הציבור במשאל עם.

חברי הכנסת משמאל מחו על הצעת החוק ועלו לדוכן כשהם שותקים. ח“כ אחמד טיבי הפנה את גבו למליאה וח“כ זהבה גלאון, ראשת מרצ, התייפחה מעל הדוכן. במהלך ההצבעה, אמר ח“כ ג'מאל זחאלקה לשר יובל שטייניץ: "אתה אויב השלום, היינו פה לפניך - ונהיה פה אחריך".

בעקבות הדברים, בשעה 02:30 בלילה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לדוכן והתייחס לדברים: ”אמרת: 'הייתי כאן לפניך, ואהיה כאן אחריך'. הדבר הראשון לא נכון, הדבר השני לא יהיה". נתניהו זכה למחיאות כפיים סוערות מצד חברי הכנסת.

”עשינו היסטוריה ושמרנו על אחדות עם ישראל“, אמר הלילה השר בנט, ”לפני ארבעה חודשים כשהתעקשנו להכניס את חוק יסוד משאל העם להסכם הקואליציוני, המטרה הייתה לשמור על אחדות העם בכל מחיר. עם ישראל רווי היסטוריה של פיצולים ולכן החלטה כה גורלית לא יכולה להתקבל בתמרון פוליטי. כל החלטה על עתיד הארץ חייבת להתקבל רק על ידי העם“.