חוק העמותות עבר בוועדת השרים לחקיקה

ועדת שרים לחקיקה אישרה את חוק העמותות של השרה שקד, לפיו יסומנו עמותות המתוקצבות ממדינות זרות. "התערבותן של מדינות זרות היא הסכנה האמיתית לדמוקרטיה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/12/15 14:38 טו בטבת התשעו

חוק העמותות עבר בוועדת השרים לחקיקה
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את חוק העמותות של שרת המשפטים, איילת שקד. על פי הצעת החוק עמותות אשר שיותר ממחצית המימון שלהן מגיע ממדינות זרות, יחויבו לציין זאת בפרסומים ובדו"חות המפורסמים לציבור. כמו כן נציגי העמותות יחוייבו לענוד תג מזהה בעת פגישות במשכן הכנסת.

שרת המשפטים, איילת שקד, טענה כי בניגוד להצהרות של חברי כנסת רבים מהאופוזיציה, ובניגוד להתייחסות של שגריר האיחוד האירופי, החוק אינו פוגע בחופשי הביטוי "שגריר האיחוד האירופי התבטא היום נגד החוק ואמר כי לטעמו החוק מהווה פגיעה בדמוקרטיה, וביקש מישראל להימנע מפעולות שיפגעו בחופש הביטוי וההתאגדות. אני דווקא סבורה כי התערבותן של מדינות זרות במשטרה ובמדיניותה של מדינה אחרת הן הסכנה האמיתית לדמוקרטיה".

עוד הוסיפה שקד "לא ייתכן כי האיחוד האירופי תורם לעמותות הפועלות בשמה של מדינת ישראל, כאשר למעשה הן משמשות כלי בידיהן של מדינות זרות ליישום המדיניות שלהן". לגבי תיוג העמותות, אמרה שקד כי "עמותות הדבקות בדרכן ובעמדותיהן אינן צריכות להתבייש בכך. אנו מבקשים ממדינות המעוניינות להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל לעשות זאת בגלוי, בדרכים הדיפלומטיות המקובלות ובאופן המקובל".

לדבריה של שרת המשפטים, לא הגיוני ששגריר האיחוד האירופי והאיחוד יוצאים נגד חוק העמותות כאשר אירופה ביקשה לסמן מוצרי התנחלויות "סימון מוצרי התנחלויות עושה את אותו הדבר בדיוק, רק שכאשר ההחלטה מגיעה מאירופה ופוגעת בכלכלת ותושבי ישראל, היא נחשבת למעשה לגיטימי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן