"חוק המקוואות יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל"

רגע לפני שיעלה חוק המקוואות לדיון בוועדת השרים לחקיקה אומרת ח"כ עזריה כי "מנסים לשלוט באופן בוטה בחיים של נשים". שולי מועלם: "נשים יוכלו להתלונן על בעיות במקוואות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/03/16 22:24 ב באדר ב'

"חוק המקוואות יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל"
אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90

מחר (א') יעלה לוועדת שרים לחקיקה חוק המקוואות של ח"כ משה גפני עליה חתומים חברי יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי. על פי החוק טבילה במקוואות ציבוריים יעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל ועל פי הנחיות 'שולחן ערוך'.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), יו"ר השדולה ליהדות ישראלית, אומרת כי החוק בנוסח הקיים יפגע באוכלוסיית הנשים, ויאפשר המשך שליטה של מוסד הרבנות בטובלות: "עד היום, תפקיד הרבנות היה לאפשר שירותי דת כמו טבילה במקווה, לכל מי שתרצה. כל אשה טבלה לפי המסורת שלה, לפי שיקול דעתה, ולפי הרב שנוהגת לשאול. כעת הרבנות הראשית מחליטה לכל אישה כיצד ואיך לטבול".

עוד אמרה עזריה כי מדובר בפלישה לחייהן הפרטיים של הנשים "החוק הזה בעצם יאסור על טבילה של נשים כסגולה ללידה קלה, סגולה להצלחת טיפולי פוריות, ואף טבילת נשים שמטעמים אישיים מבקשות לטבול ללא בלנית. נשות אנשי קבע וחיילים שמקבלות היתר לטבול מוקדם יותר יוגדרו עברייניות. מנסים לשלוט באופן בוטה בחיים הפרטיים של נשים. פגיעה כזו בנשים היא בלתי מידתית ובלתי נסבלת ומהווה חציית קו אדום ביחסי דת ומדינה."

שולי מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי, אמרה בתגובה כי החוק הוא בכפוף לסיכומים עם מפלגת יהדות התורה "תהיה שמירה על התקנות שנקבעו כאשר הרב בן דהן כיהן במשרד הדתות". בנוסף אומרת מועלם כי נשים יוכלו להתלונן על בעיות שעולות במקוואות דרך קו חם שיוקם "נשים יוכלו להתלונן על בעיות במקוואות, כולל על התנהלותן של הבלניות. במידה והתנאים שלנו לא יכובדו, אתנגד לחוק".