חוק הגיור: ראש הממשלה קיים פגישה דחופה עם הרבנים הראשיים

ראש הממשלה קיים פגישה דחופה עם שני הרבנים הראשיים בניסיון לפתור את בעיית חוק הגיור שאושר בועדת החוקה לקראת אישור בקריאה שניה ושלישית

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 28/10/14 11:30 ד בחשון התשעה

חוק הגיור: ראש הממשלה קיים פגישה דחופה עם הרבנים הראשיים
דוברות, צילום: דוברות

המשבר סביב חוק הגיור. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ג') פגישה דחופה עם שני הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, בנוגע לחוק הגיור במטרה לסיים את המשבר ולהגיע להבנות.

הפגישה, אותה ביקש נתניהו לקיים באופן דחוף, מגיעה על רקע אישור חוק הגיור אתמול (ב') בועדת החוקה של הכנסת, לקראת אישור בקריאה שנייה ושלישית.

למרות שראש הממשלה הצהיר כי יתנגד לחוק הגיור, ולא ימשיך לעסוק בו, נראה כי נתניהו חוזר בו על רקע הסערה בקואליציה באשר לחוק. חברי הבית היהודי אמרו אתמול כי אם החוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית הם יפרשו מהממשלה, דבר אשר עלול לערער את יציבות הקואליציה כולה עד כדי הליכה לבחירות.

כעת נתניהו ייעשה כפי הנראה מאמצים ליישב את הסכסוך מסביב לחוק, כשבבית היהודי דוחקים בו להחזיר את החוק ל'הצעת משיבים', כלומר להחלטת ממשלה. מנגד, רבנים שונים כדוגמת הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר ואחרים דוחקים להוריד את החוק לחלוטין מסדר היום. בצד הליברלי, דוחקים בנתניהו לאשר את החוק במתכונתו הנוכחית. אתמול הגיעה שרת המשפטים ציפי לבני לועדת החוקה להצבעה וחיזקה את התמיכה בחוק וייתכן כי היא תתעקש ותדרוש להעבירו בכנסת.