חוק הגיור עבר בוועדת החוקה

חוק הגיור עבר בוועדת החוקה ויועבר כעת לאישור מליאת הכנסת. אם יאושר החוק בכנסת הבית היהודי צפויים לפרוש מהממשלה. "הדיל של נתניהו והחרדים נכשל", אומרים במפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 13:47 ג בחשון התשעה

חוק הגיור עבר בוועדת החוקה

חוק הגיור אושר בוועדת חוקה בתום דיונים סוערים וניסיונות לטרפד מהלכים משני הצדדים. לקראת השעה שתיים אחר הצהריים הגיעו שרת המשפטים ציפי לבני, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וסגני השר פאינה קרישנבאום הגיעו להצבעה על חוק הגיור בוועדת החוקה בניסיון להעביר את החוק ואכן לבסוף העבירו אותו ברוב של 6 לעומת 5.

בעקבות החלטת ועדת החוק החוקה והמשפט קוראים בארגון רבני צהר לראש הממשלה ולכל המפלגות החפצות בהמשכו של העם היהודי לשוב ולהביא את הצעת המחליטים לישיבתה הקרובה של הממשלה כפי שהבטיח ראש הממשלה לפני מספר שבועות. החלטת המציעים לעניין מותבי גיור אם תעבור תמנע התבוללות בעם היהודי.

יו״ר הועדה ח״כ דוד רותם: ״אני שמח שהחוק שהתחלתי לקדם בכנסת הקודמת מגיע לישורת האחרונה. היה לנו חשוב להביא את החוק להצבעה בהקדם האפשרי. החוק יאפשר למאות אלפים שעלו לישראל באמצעות חוק השבות להצטרף ולהיות חלק מהעם היהודי, יתגבר ויחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל, ויסייע לרבים להינשא כדת משה וישראל״.

עמותת 'עתים': "זהו יום חשוב למדינת ישראל כמדינה יהודית. כנסת ישראל סוף סוף לקחה אחריות והחליטה להושיט יד למתגיירים. מאות בני אדם שעלו לארץ במסגרת קיבוץ הגלויות הישראלי אינם מקבלים מענה כאשר הם מבקשים להתגייר על פי ההלכה. חוק זה יהווה עבורם אור באפלה".

ח"כ אלעזר שטרן: יש פה בשורה עצומה לעם ישראל. אלפי ישראלים יוכלו להתגייר בקרוב בדרך יהודית מכבדת ומתחשבת. זהו תיקון של כשל מוסרי וערכי.

בעת הדיון השתולל חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) בזעם וטען שהסיכומים עם ח"כ דודו רותם, יו"ר הוועדה, לא שווים כלום לאחר שלטענתו אמר רותם שלא תהיה היום הצבעה. בהצבעה על הרביזיות בנושא חוק הגיור אחת אחרי השנייה הן נפלו ברוב של 6 לעומת 5.

כזכור, הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי בניסיון לאשר העברת חוק הגיור בישיבת ועדת החוקה סגר שר החינוך הרב שי פירון דיל עם הח"כים הערביים לפיה הם לא יגיעו לוועדה ולא יפילו את חוק הגיור. על מנת למנוע מהם להצביע, הציב השר את שני עוזריו בכניסה לחדר הועדה במטרה למנוע את כניסתם למקום.

על פי מקורות בסביבת השר פירון החרדים סגרו דיל עם הערבים לפיו האחרונים יצביעו נגד החוק ובתמורה הם יצביעו נגד סנקציות על ח"כ חנין זועבי. פירון דרש כי לא יגיעו לוועדה ואם יגיעו, הוא יחשוף את הדיל.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם דחה את ההצבעות על בקשות הרביזיה על אישור החוקה לשעה 13:00 בעקבות הדיל. אם הח"כים הערביים היו מצביעים נגד החוק הוא היה נופל. כפי הנראה גם בשעה 13:00 לא תתקיים ההצבעה לאחר שבין הח"כים מתנהל משא ומתן להחזרת הנושא להחלטת הממשלה.

בבית היהודי מעריכים כי גם אם החוק יעבור, הוא לא יעבור במליאה בסופו של דבר ותהיה החלטת ממשלה בנושא. “בסוף כולם מבינים שזה מה שצריך לעשות. זה חוק מסוכן", אמר גורם במפלגה.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר בישיבת הוועדה כי "הליכוד התנגד להצעת חוק ממשלתית ומשחק משחקים פוליטיים. השאלה האמיתית היא איך גורמים לנשים בעיקר וגם לגברים להגיע ולהתגייר. החוק הזה במתכונתו הנוכחית יהיה אות מתה ולא יסייע למתגיירים. עלינו לחשוב על טובת המתגייר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן