חוק הגיור יעלה ביום שני לוועדת חוקה ללא הסכמות הצדדים

חוק הגיור הנפיץ יעלה כפי הנראה לדיון ביום שני ללא הסכמות של אלעזר שטרן, הבית היהודי והרב דרוקמן. הבית היהודי: "ממשיכים בתהליך למצוא נוסח מוסכם לחוק הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/14 13:32 ה בתמוז התשעד

באופן מפתיע וללא הסכמות הצדדים, יעלה כפי הנראה ביום שני בשעה 12:00 חוק הגיור להצבעה בוועדת חוק חוקה ומשפט. הבוקר (ה'), קיבלו הצדדים הודעה מהוועדה לפיה הישיבה תתקיים, זאת למרות ניסיונות הגישור של הרב דרוקמן.

כזכור, בחודשים האחרונים מנסה הרב דרוקמן, על פי בקשת ראש הממשלה, לגשר בין ח"כ אלעזר שטרן לבית היהודי ולנסות להביא לנוסח מוסכם לחוק הגיור. בין היתר עוסקים צהר בגישור בין הצדדים.

הצדדים חלוקים במספר נושאים, כשכפי הנראה נושא הרפורמים, שבעבר נטען שעומד בבסיס המחלוקת, נמצא בפני פתרון, שכן שני הצדדים מסכימים שלא יפגעו ברפורמים ולא יעזרו להם. ישנם מספר מחלוקות בנוסחים המשפטיים אך לגברי גורמים בתהליך, “אם הבעיה היא ניסוח זה לא דבר שעליו יעלה או יפול החוק".

נושא נוסף אשר עליו הצדדים חלוקים הוא מידת מעורבותו ומעמדו של הרב הראשי בבתי הדין לגיור.

עלתה הצעה שרב בדרגת מוסמך לרב ראשי יוכל לפתוח בית דין לגיור. באחד הצדדים מסרבים לפי שעה להסכים לתנאי זה, ייתכן שהדבר יאפשר לרב דוד סתיו להקים בית דין לגיור.

ייתכן כי מכיוון שהוועדה לא תואמה עם הצדדים, בסופו של דבר בוועדה ידונו בחוק ולא יצביעו עליו, אך יחד עם זאת מדובר בניסיון להעלות את הנושא על סדר היום, וכשמדובר בחוק הגיור, הדבר עלול להיות נפיץ.

גורמים בבית היהודי אמרו ל'כיפה' "אנחנו ממשיכים בתהליך על מנת למצוא נוסח מוסכם לחוק הגיור. אנחנו מאמינים שבסופו של יום יקבלו החלטה אחראית על פי תורת ישראל ובצורה הראויה והנכונה”.