חוק הגיור יובא להצבעה במליאה בשבוע הבא

הצעת חוק הגיור הוגשה על ידי יו"ר ועדת חוקה דוד רותם למליאת הכנסת, ואם לא ישתנה משהו, כבר בשבוע הבא היא תובא על פי הלו"ז להצבעת הח"כים. לחוק צפוי רוב במליאה ואם לא תהיה התערבות הוא יאושר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 17:37 ה בחשון התשעה

חוק הגיור יובא להצבעה במליאה בשבוע הבא
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם אלו ימיה האחרונים של הקואליציה? הצעת חוק הגיור הוגשה היום (ד') על ידי יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ח"כ דוד רותם, למליאת הכנסת ועל פי לו"ז המליאה כבר בשבוע הבא החוק יובא להצבעת הח"כים.

על פי כל ההערכות חוק הגיור צפוי לעבור במליאה, וזאת מכיוון שהמפלגות ישראל ביתנו, יש עתיד והתנועה תומכים בו. אם אכן החוק יעבור בסופו של דבר ייתכן מאוד כי הקואליציה תקרוס, וזאת מכיוון ששני הצדדים, גם הבית היהודי המתנגדים לחוק במתכונתו הנוכחית, וגם התנועה, אשר מקדמים את חוק הגיור של אלעזר שטרן, מאיימים לפרוש מהממשלה, אלו אם החוק יעבור ואלו אם החוק לא יעבור.

ביום שני האחרון עבר חוק הגיור בוועדת חוקה ברוב של שישה לעומת חמישה חברי כנסת. ביום שלישי נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן דחוף עם הרבנים הראשיים בניסיון לפתור את המשבר. בין היתר עמדה על השולחן אופציה להחזיר את הנושא להחלטת הממשלה כ'הצעת מחליטים' אך כרגע לפחות הדבר לא יתרחש.

הרבנים הראשיים הבהירו כי הם מתנגדים גם להצעת המחליטים ואמרו "הצעת הממשלה כפי שהיא כיום הרסנית ומפלגת את עם ישראל. הרבנות הראשית וכן מרבית הרבנים בעולם היהודי לא יכירו בגיורים שיבוצעו על פי ההחלטה, הצעת הממשלה חמורה לא פחות מהחוק ואין בכך כדי לייתן מענה לאיום על שלמות עם ישראל הניצב לפתחה של הממשלה".

"החלטת הממשלה הנוכחית תקרע קרע עמוק ותפלג את העם. המתגיירים על פי ההחלטה ייהפכו ליהודים סוג ב' כאשר במצב הנוכחי פתוחה בפניהם הדרך להתגייר על פי ההלכה וללא כל הכבדה מצד המערך הגיור הממלכתי", הוסיפו עוד. "איננו מעוניינים להיות חותמת גומי".

בתוך כך, לכיפה נודע כי בבית היהודי שוקלים את צעדיהם בעקבות הגשת חוק הגיור למליאה, וייתכן כי הם יפגעו בחוקים אחרים של מפלגת התנועה.