חוק הגיור יהפוך להחלטת ממשלה ויאושר

סוף הסאגה: חוק הגיור יתבטל ויעבור בשבוע הבא כהחלטת ממשלה. מעמד הרפורמים לא יהיה חלק מההחלטה, כל רבני הערים יוכלו להקים בתי דין בהתאם לכשירותם, הגרים יוכלו לבחור בית דין במסגרת שלושה אזורים בארץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/07/14 18:45 יט בתמוז התשעד

חוק הגיור יהפוך להחלטת ממשלה ויאושר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם הסאגה סביב חוק הגיור עומדת בפני סיום. היום (ה') סוכמה טיוטת החלטת הממשלה בנוגע לחוק הגיור בין הצדדים השונים ובהובלתו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן.

על פי ההסכם שהתגבש, נושא הגיור לא יגובש בחוק אלא יתקבל כהחלטת ממשלה, דבר המאפשר גמישות רבה יותר ואפשרות שלא לדון בנושאים נפיצים כדוגמת מעמד הרפורמים. כפי הנראה כבר ביום ראשון הקרוב יביאו הגורמים השונים העוסקים בחוק את ההסכמות לאישור הממשלה ובכך תגיע לסיום הסאגה בנושא חוק הגיור.

על פי ההחלטות. מעמד הרפורמים לא יהיה חלק מההחלטה. עוד נקבע כי יקומו שלושה אזורים בישראל, כשגר יוכל לבחור בית דין לגיור על פי האזור בו הוא נמצא בארץ ולא על פי עיר מגוריו. מדובר בהישג של הבית היהודי שדרשו את הדבר, שיעבוד בצורה דומה לפתיחת אזורי הרישום לנישואין. בנוסף, כל רבני הערים יוכלו להקים בתי דין בהתאם לכשירותם, על פי דרישת חבר הכנסת אלעזר שטרן.

בימים האחרונים הצדדים השונים הגיעו הבית היהודי וחבר הכנסת אלעזר שטרן להסכמות בתיווך גורמים במשרד ראש הממשלה והרב חיים דרוקמן.

כבר תקופה ארוכה שמנסים לקדם את החוק אך בשל התנגדות רבנים בכירים בציונות הדתית החוק לא עבר. ביום שני האחרון אמור היה החוק לעלות לדיון בוועדת חוקה בכנסת אך ברגע האחרון הדיון התבטל.

גורמים בכירים בציונות הדתית שיבחו את מנהיגותו של הרב אלי בן דהן שהובילה להסכמות. “הוביל את הנושא בתבונה וברגישות", אמרו. בהמשך ייתכן כי יאושרו 30 דייני גיור חדשים, אך דבר זה לא יאושר ביום ראשון הקרוב.

מארגון רבני צהר נמסר: "ארגון רבני צהר מברך את הרב חיים דרוקמן, סגן השר הרב אלי בן דהן וח"כ אלעזר שטרן על החלטתם המשותפת לדאוג לצביונה היהודי של מדינת ישראל ולעתיד העם היהודי. ההחלטה שתובא להצבעה בממשלה במקום "חוק הגיור" הינה צעד נוסף לפתרון הבעיה הקיומית של התבוללות המונית לצד נישואי תערובת בישראל והיא מכבדת את מנהיגותם של הרב דרוקמן הרב בן דהן וח"כ שטרן. נהלי הגיור במתכונתם החדשה יאפשרו למבקשים להתגייר לעשות זאת במקום מגוריהם כהלכה ובאהבה".