חוק הגיור: המבחן של הבית היהודי

בימים האחרונים נעשות פגישות קדחתניות בין הרב דרוקמן, הבית היהודי וח"כ שטרן בניסיון לגבש הסכם מוסדר ומוסכם בנושא הגיור. "החוק יכריע מי שולט במפלגה, בנט או החרד"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/14 15:12 ב בתמוז התשעד

חוק הגיור: המבחן של הבית היהודי
שבי ישראל, צילום: שבי ישראל

מי שולט בבית היהודי - רוח בנט או רוח שטבון? את התשובה יקבע חוק הגיור, כך לפחות טוענים גורמים המעורבים במשא ומתן בנושא.

אתמול בלילה (א') נפגש הרב חיים דרוקמן פעם נוספת עם הגורמים השונים המעורבים בחוק הגיור. לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן, המחלוקת נתונה כרגע בשאלה מי יוכל לגייר, האם מדובר יהיה ברב בעל כושר רב עיר או פחות מכך, אך יחד עם זאת מדובר בנושא אחד מתוך מספר בנושא.

גורמים בכירים טענו בשיחה עם 'כיפה' כי חוק הגיור הינו בפועל מבחן מנהיגות משמעותי לנפתלי בנט, מכיוון שלטענתם בחודשים האחרונים המפלגה נוטה יותר לכיוונים חרד"ליים. “הבית היהודי חייב להחליט האם הוא נשלט בידי נפתלי בנט או יוני שטבון. התנהלות המפלגה בנושא חוק הגיור לא ברורה".

עוד טוענים הגורמים כי בחוק הגיור של שטרן אין בעיות משמעותיות ועל כן התנהלות הבית היהודי בנושא תמוהה. “כרגע בבית היהודי שולטים כוחות חרד"ליים אשר מנסים למנוע כל שינוי, ואפילו אם הוא מוצדק ולא מסכן דבר".

כפי הנראה, הרב דרוקמן כרגע מנסה להביא את חבר הכנסת אלעזר שטרן להסכים לדרישות הבית היהודי, על מנת להגיע לפיתרון מוסכם. יחד עם ההבדלים והמחלוקות, טוענים גורמים בסביבתו של הרב דרוקמן כי הרב מעריך את שטרן, על אף שאינו מסכים לעיתים לדרך הבאת הדברים.

בעוד כחודש יסתיים מושב הקיץ של הכנסת, והלחץ סביב החוק מתגבר. בסביבתו של שטרן טוענים כי הוא שוקל לשבור את הכלים ולהפעיל לחצים כלפי הבית היהודי. מנגד, ייתכן כי הצדדים יגיעו להסכמות בנושאים וכך ימנע עימות נוסף בין הצדדים.