חוצפה: דובר צה"ל על דברי הרב אליהו "הצווחות לא יעזרו"

רב העיר צפת תקף בחריפות את צה"ל על כוונתו לשלב לוחמות כלוחמות שיריון. "כבר שילמנו מחיר קשה על השאננות והזחיחות של מפקדים". דובר צה"ל בתגובה: "צווחות אף פעם לא עזרו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/16 09:31 כא בחשון התשעז

חוצפה: דובר צה"ל על דברי הרב אליהו "הצווחות לא יעזרו"
אמיר שימור, צילום: אמיר שימור

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הצטרף הבוקר לשורת מתנגדים לכוונת צה"ל לבחון את אפשרות גיוסן של בנות לתפקידי לחימה בשיריון.

הרב אליהו אמר בראיון לגלי צה"ל כי "התפקיד של הצבא זה להילחם ולנצח. כבר פעמיים שילמנו מחיר קשה על השאננות והזחיחות של מפקדים. חטפנו קשה ביום כיפור". הרב הצהיר גם שהרבנים והחיילים הדתיים לא יסכימו לשרת עם לוחמות: "התלמידים שלנו לא ישרתו בטנקים עם בנות, נקודה".

דובר צה"ל,תת אלוף מוטי אלמוז, הגיב לדברי הרב: "אני אומר לרב הראשי של צפת שהצווחות אף פעם לא עזרו והן גם כאן לא יעזרו. נא להכיר את העובדות, היו צווחות לפני כמה חודשים בנושא הזקנים והיו צווחות בנושאים אחרים. הנושא של לבוא ולהגיד 'רגע, ישמור השם, זה לא יכול להתקיים'. מי קבע שזה לא יכול להתקיים?".

(צילום: דובר צהל)

אתמול, בגלי ישראל, התייחסו לנושא הבוער גם תת אלוף במיל' אביגדור קהלני והרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס. בראיון לקלמן ליבסקינד אמר קהלני: "אני חושב שבסופו של דבר תפקידה של האישה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם, ואני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי. ואותו רגש אימהי ואותו ליטוף אימהי, ואתה יכולת להניק וללדת, זה לא יהיה אותו דבר".

הרב ישראל וייס טען שהנושא "נשמע הזוי מכל בחינה אפשרית. אם אנחנו מכניסים שני אנשים לתא סגור אי אפשר שלא יתפתח שם משהו. אנחנו לא יכולים להכניס שני בני זוג, גבר ואישה, חייל וחיילת, לתא אחד, במשך שבוע ימים ולא יתרחשו שם עניינים נוספים. אני אומר לך שיגדל שם טנקיסט קטן בעוד תשעה חודשים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן