חוסל המחבל שרצח את מיכי מרק הי"ד

בפעילות לילית של השב"כ, צה"ל והמשטרה נתפס הרוצח והמתכנן של הפיגוע בו נרצח מיכי מרק מעתניאל. מהמשפחה נמסר: הזדעזענו לשמוע שמדובר באנשים שמוכרים לכוחות הביטחון, ישבו בכלא והשתחררו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/16 08:53 כא בתמוז התשעו

חוסל המחבל שרצח את מיכי מרק הי"ד
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים תשתית חמאס אשר ביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק ז"ל ונפצעו בני משפחתו סמוך לישוב עותניאל.

במהלך פעילות של שב"כ ,צה"ל ומשטרת ישראל ובתום מצוד ממושך בליל נהרג בחילופי אש במהלך ניסיון מעצרו מחמד פקיה, מבצע הפיגוע. במסגרת פעילות המעצרים מול חברי התשתית נעצר מחמד עא מג'יד עמאירה אשר ביצע את הפיגוע יחד עם מחמד פקיה ונוספים אשר סייעו לשניים לבצע את הפיגוע הרצחני.

אחיו של מחמד פקיה, צהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמל"ח אשר היה ברשותו של מחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, אשר מסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע.

מהמשפחה נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לצה"ל לשב"כ ולכוחות הביטחון על כך שעשו לילות כימים למציאת הרוצחים והגעה אליהם. הזדעזענו לשמוע על כך שמדובר במחבל מהרשות הפלסטינית ועל כך שמדובר באנשים שהיו מוכרים לכוחות הביטחון ישבו בכלא והשתחררו. אנו מצפים לתגובה ראויה בכל המישורים על עובדה זו".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "קיבלנו את הידיעה על תפיסתם של המחבלים ברגשות מעורבים. מחד הערכה עצומה לצה"ל על הנחישות העבודה העיקשת ועל הצלחתם להגיע אל הרוצחים. מאידך, אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא. ביצת הטרור ממשיכה לדמם כל עוד לא מפעילים אמצעים נוספים קשים מול הרוצחים עוזריהם וקרוביהם מחד ומאידך מגבירים ומרימים את ההתיישבות".