חולה רוח תכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף

הגבר, כבן 50 המוכר למשטרה, הגיע לרחבת הכותל המערבי בתשעה באב כשהוא חמוש בשבר זכוכית ותכנן להתנקש בחייו של הרב עובדיה, שהחליט ברגע האחרון לבטל את הביקור

חדשות כיפה אורי פולק 22/11/11 09:30 כה בחשון התשעב

חולה רוח תכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

גבר כבן 50, חולה רוח המעורער בנפשו ומוכר לרשויות, תכנן ככל הנראה לרצוח את מנהיגה הרוחני של ש"ס ומגדולי הפוסקים בישראל, הרב עובדיה יוסף. על פי הדיווח, המתפרסם הבוקר (ג') בעיתון "ידיעות אחרונות", האיש שהשתייך בעברו לפלג המשיחיסטים בחסידות חב"ד, התכוון על פי החשד לרצוח את הרב עובדיה יוסף בתשעה באב האחרון.

אותו אדם הגיע לרחבת הכותל המערבי בירושלים, ערב תשעה באב השנה, כשהוא חמוש בשבר זכוכית חד - זאת במטרה להתנקש בחייו של הרב עובדיה. באותו היום חש הרב ברע והחליט לבטל את הביקור בכותל. בחקירתו בתחנת משטרת ירושלים סיפר האיש: "ידעתי שהרב עובדיה אמור להגיע לכותל באותו היום, תכננתי להגיע אליו כמי שמבקש ברכה, ואז לשסף את גרונו, אך בסוף הוא לא הגיע". לטענתו, הסיבה לרצח היא שהרב עובדיה יוסף "דיבר נגד הרבי מלובביץ' וביזה אותו".

זו איננה הפעם הראשונה שאותו אדם מנסה להתנקש בדמות רבנית בכירה. בעבר הואשם האיש בדריסת רב העיר צפת, הרב לוי ביסטריצקי - ובפציעתו באורח קשה. בחקירתו במשטרה טען כי "הרבי ציוה עליי לעשות זאת". לאחר האירוע, נשלח האיש למחלקה פסיכיאטרית סגורה, ולאחר מספר חודשים שוחרר.

בעקבות האיומים הוחלט להציב גלאי מתכות בכניסה לביתו הפרטי של הרב עובדיה בירושלים. כמו כן הוחלט כי באופן קבוע ילווה מי משרי ש"ס, המאובטחים על ידי המדינה, את הרב עובדיה בדרכו לבית הכנסת.