חוטובלי נגד אריסון: "תורמת רק למען קידום עצמה"

ח"כ ציפי חוטובלי יוצאת נגד המיליארדרית הישראלית, בטענה כי היא "מוציאה כספים רבים עבור קידום 'יום מעשים טובים', שאינו אלא קידום אישי שלה"

חדשות כיפה אורי פולק 15/03/12 13:08 כא באדר התשעב

חוטובלי נגד אריסון: "תורמת רק למען קידום עצמה"
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ ציפי חוטובלי ("הליכוד") טוענת כי המיליארדרית הישראלית שרי אריסון משקיעה כספים במיזמים התנדבותיים, זאת על מנת לקדם את עצמה. "במציאות הקפיטליסטית שאנו חיים בה, התרגלנו שכמעט כל התנדבות לא נועדה אלא לטובת המתנדב. שרי אריסון מוציאה כספים רבים עבור קידום 'יום מעשים טובים', שאינו אלא קידום אישי שלה", טוענת חוטובלי במאמר המתפרסם בעלון "קול צופיך" של הצופים הדתיים בישראל.

לטענת חוטובלי, "חברות מסחריות רבות משקיעות כספים לא-מבוטלים לצורכי יחסי ציבור, ועל הדרך יודעים לנצל את הקבלה על התרומה לצורכי מס". היא מציינת כי לעיתים, "מרוב שאנחנו רגילים לתרומות כאלו, אנחנו מרימים גבה על תרומה שאנחנו לא מצליחים לזהות את האינטרס האישי שנמצא מאחוריה".

חוטובלי טוענת כי היהדות מציגה עמדה אחרת, תרומה למען המשכן שמבוססת על רצון אמיתי לתרום ולהתנדב. "המציאות התועלתנית הקהתה את חושינו, ושכחנו שאפשר להתנדב גם בלי קאצ', לתרום גם בלי קומבינה. התורה בפרשתנו מוכיחה אחרת: הנשים המתנדבות זוכות ליחס חיובי ומפרגן. מעמדה של תרומתן מושווה למעמד תרומת הגברים, וזוכה לתואר: 'נדבה לה''", היא מסבירה.

"אולי כדאי שכולנו נקלף שכבה או שתיים של ציניות כלימוד אקטואלי מפרשתנו. גברים, נשים, ילדים וילדות יכולים להתנדב, רק מהמקום הפשוט של רצון טוב לתרום", קובעת חוטובלי, שמדגישה מנגד כי "אסור שנהפוך לתמימים מדי. אין לנו היום את הלוקסוס להאמין לכל מי שמכריז בריש גלי על כוונותיו הטובות. אנחנו חייבים להצטייד בחושים חדים, כדי שלא ללכת שולל אחרי קמפיינים שמטרותיהם קידום עצמי או קידום עניינים אישיים, ומצד שני כדי שלא לגרום עוול לכל בעלי הכוונות הטובות".