חוטובלי לנתניהו: אל תעביר את קבר דוד לוותיקן

על רקע דיווחים כי ישראל תעביר את מתחם קבר דוד המלך לידי הוותיקן, פנתה סגנית שר התחבורה לראש הממשלה בבקשה שלא להעביר המקום הקדוש לידיים נוצריות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/14 15:18 ל בניסן התשעד

חוטובלי לנתניהו: אל תעביר את קבר דוד לוותיקן
יחצ, צילום: יחצ

המחאה מגיעה לדרג הפוליטי. על רקע דיווחים על התרקמות הסכם בין מדינת ישראל לוותיקן, במסגרתו תעביר ישראל את הזכויות על מתחם קבר דוד שבהר ציון בירושלים לידיים נוצריות, פנתה היום (ד') סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, אשר נמצאת בחופשת לידה בימים אלו, לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שלא לבצע את העברת הזכויות. עד עתה התרכז המאבק נגד העברת המתחם בניסיונות להעלות את הנושא על סדר היום התקשורתי.

"זהו מקום מקודש לעם היהודי ומשמש כמוקד עלייה עבור רבים המבקשים להתפלל על קברו של דוד המלך. לא ייתכן כי מקום זה יימסר לידיים זרות כך שספרי התורה והמגן דוד יבלעו בים של צלבים", כתבה חוטובלי במכתב לרה"מ.

מתחם קבר דוד, אשר עומד בימים אלו בפני העברת הזכויות לוותיקן הינו מתחם המקודש לשני הדתות - היהודית והנוצרית. על פי המסורת הנוצרית בחדר העליון של המבנה התקיימה הסעודה האחרונה לפני צליבתו של ישו. על פי המסורת היהודית קבור במקום דוד המלך.

"העברת הזכויות במתחם קבר דוד לידיים נוצריות, דומה להחלטתו של משה דיין להפקיד את המפתחות להר הבית בידי הוואקף הירדני. ישראל הביאה על עצמה מצב בו ליהודים אין חופש תפילה בהר הבית ומסירת הזכויות במתחם הקבר תביא למצב דומה - יהודים לא יורשו להתפלל גם שם", הדגישה סגנית השר.

"קבר דוד המלך מהווה גם עדות לריבונות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה. מסירת קברו של גדול המנהיגים של המדינה היהודית הקדומה, היא למעשה הסכמה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה ומערערים על הלגיטימיות של מדינת ישראל", הוסיפה חוטובלי וקראה לרה"מ להשאיר את מתחם קבר דוד תחת ידיים יהודיות.