חוטובלי: לא לערב חיילים בפינויי ישובים

ח"כ ציפי חוטובלי הגישה הצעת חוק המבקשת לשלול שימוש בכוחות צה"ל לצורך פינוי יישובים ביהודה ושומרון. "החוק נועד לנסות ולשקם את הקרע הקיים בין העם וצבאו", היא טוענת

חדשות כיפה אורי פולק 04/03/12 11:43 י באדר התשעב

חוטובלי: לא לערב חיילים בפינויי ישובים
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ ציפי חוטובלי הגישה היום (א') הצעת חוק לועדת השרים לענייני חקיקה, המבקשת לקבוע כי חיילים לא יועסקו בפעילות אשר תכליתה פינוי יישובים ביהודה ושומרון.

על פי הצעת החוק, שנקרא "אחדות הצבא", טענה חוטובלי כי "מטרת צבא הגנה לישראל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל, על עצמאותה ועל ביטחון אזרחיה ותושביה". לפיכך, קובע החוק כי "צבא הגנה לישראל לא יופעל לאכיפת חוק שאינה קשורה בסכנה לביטחון המדינה, אלא אם כן אישרה זאת הכנסת ברוב של שמונים מחבריה".

לדברי חוטובלי, "הפעלת צה"ל לפיזור הפגנות בתחומי הקו הירוק ולמשימות פינוי אזרחים ישראלים ורכושם בתקופת ההתנתקות מחבל עזה וצפון השומרון הביאה את צה"ל אל לב הסכסוך הפוליטי של המדינה". עוד היא מציינת כי בפינויים קודמים ובאירועים שונים בעבר, מצאו עצמם חיילים "קרועים בין מצוות רבותיהם ופקודת מפקדיהם. אלפי אזרחים ראו בצה"ל - לב הקונצנזוס הישראלי - צבא גירוש. הצעת חוק זו נועדה למנוע מצבים דומים בעתיד וכדי לנסות ולשקם את הקרע בין העם וצבאו".

"החוק נועד לבצר את מעמדו הא פוליטי של צהל שהיה ועודנו כור ההיתוך המרכזי של החברה הישראלית", אמרה היום חוטובלי, שציינה כי "כל מי שחרד למעמדו של צהל כצבא העם חייב להתנגד לשימוש בחייליו למשימות אכיפת חוק וסדר, המוטלות במחלוקת עזה בציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן