חוטובלי: "החלום שלי הוא להניף דגל ישראל בהר הבית", חסון: "לפטר את המשיחית"

חוטובלי אמרה כי החלום שלה הוא להניף את דגל ישראל בהר הבית, וח"כ חסון תקף: "לפטר את המשיחית". בעקבות הסערה הבהירה חוטובלי: מדובר בעמדותי הפרטיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/15 09:27 יד בחשון התשעו

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי עוררה סערה לאחר שהבהירה כי מבחינתה יש להניף את דגל ישראל בהר הבית. בראיון בערוץ הכנסת אמרה חוטובלי "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית. זה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

בתגובה לדבריה, תקף אותה בחריפות חבר כנסת יואל חסון, שכינה אותה משיחית וקרא לפטר אותה במידי. בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטובלי להצית את המזרח התיכון כולו. מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו", תקף בחריפות. "חוטובלי היא דוגמנית הבית לחוסר אחריות משוועת. יש לפטר אותה לאלתר ולהרחיק אותה מהממשלה לטובת ביטחון ישראל. בזמן הנוכחי יש צורך להרגיע ולהסדיר את היחסים עם הפלסטינים ולא להצית מחדש מהומות על הר הבית בפרט ובירושלים בכלל".

דבריה של חוטובלי גרמו למבוכה לא קטנה בסביבתו של ראש הממשלה, אשר מנסה בימים אלו להנמיך את גובה הלהבות סביב הר הבית, ומספר שעות לאחר התבטאויותה, יצאה הבהרה מלשכתו של נתניהו. "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית באה לידי ביטוי על ידי רה"מ בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי", הובהר.

חוטובלי עצמה הבהירה מספר שעות מאוחר יותר כי מדובר בדעותיה הפרטיות בלבד. "הדעות הפרטיות שלי אינן מדיניות הממשלה. אני בוודאי מחויבת למדיניות הממשלה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, בכך שהצהיר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית", אמרה חוטובלי.