חוטובלי: אנחנו ערוכים להגעת המשט לעזה

כיממה לפני הגעתו הצפויה של המשט לשטח מדינת ישראל ולהיתקלות עם ספינות חיל הים, התייחסה סגנית שר החוץ לנושא ואמרה "כל הקשרים הדיפלומטים שלנו מופעלים. יש הרבה מתיחות סביב העניין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/06/15 09:57 יא בתמוז התשעה

חוטובלי: אנחנו ערוכים להגעת המשט לעזה
Aaed Tayeh, פלאש 90, צילום: Aaed Tayeh, פלאש 90

אם מזג האוויר לא יעכב את לוח הזמנים, מחר צפוי המשט שיצא מיוון לכיוון חופי עזה להגיע למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל וההיתקלות עם ספינות חיל הים נראית בלתי נמנעת.

למרות התחייבויות של חבר הכנסת באסל גאטס ופעילים אחרים על האוניות כי לא תהיה התנגדות אקטיבית, וכי לא צפוייה תקרית מרמרה 2, במשרד החוץ ובצה"ל לא לוקחים סיכונים וההיערכויות להגעת המשט ולהשתלטות עליו נערכות במלא המרץ.

בראיון לרדיו קול ברמה התייחסה הבוקר (א') סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי למשט, ואמרה כי הופקו לקחים לאחר תקרית המרמרה, אך כי במשרד החוץ לא לוקחים סיכונים.

"המדיניות של משרד החוץ בהקשר הזה היא מאוד ברורה, אנחנו נמצאים הרבה שנים אחרי המרמרה, מדינת ישראל הפיקה לקחים אחרי אותו משט. פתרה כמעט את כל ספינות המשט שהגיעו לארץ בדרכים דיפלומטיות ובסיוע צבאי שקט של השייטת שלנו. אני כן חושבת שזה אינטרס לאומי להוריד פרופיל של העניין הזה, אנחנו מדינה דמוקרטית אני לא יכולה להגיד לכתב ערוץ 2 תעלה או אל תעלה".

"העובדה שיש שם חבר כנסת ישראלי זאת שערוריה כבר ראינו את הסיפור של חברת הכנסת חנין זועבי יש דברים שהמדינה צריכה לטפל בהם באמצעים של וועדות האתיקה יש עכשיו תהליכים", תקפה חוטובלי את העובדה שחבר הכנסת באסל גאטס נמצא על גבי הספינה.

"מבחינת משרד החוץ יש הערכות מליאה, כלומר כל הקשרים הדיפלומטים שלנו מופעלים", הבהירה חוטובלי. "יש הרבה מאוד מתיחות סביב זה. אין שאננות. מתכוננים לזה כמו כל זירה מדינית אחרת. מדינת ישראל לוקחת את הספינות האלה ברצינות, אני מקווה שנעבור את זה בשלום".