חוזר מנכ"ל יקבע סופית: תתאפשר טבילה ללא בלנית

משרד הדתות יאפשר לנשים לטבול כרצונן, אך באותה נשימה מדגיש "לטבילה ללא נוכחות בלנית עלולות להיות השלכות של ממש על כשרות הטבילה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 13:15 כב באלול התשעו

חוזר מנכ"ל יקבע סופית: תתאפשר טבילה ללא בלנית
שמרית ביינהורן-קליין, צילום: שמרית ביינהורן-קליין

חוזר מנכ"ל משרד הדתות שאמור להתפרסם בקרוב יקבע סופית כי כל טובלת תוכל לטבול ללא בלנית. בחוזר נכתב כי: "אם טובלת מבקשת לטבול ללא נוכחות של בלנית או חברה כלל, אין למנוע זאת ממנה" כך פירסם בסוף השבוע יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

"אם הטובלת מבקשת לטבול ללא נוכחות של בלנית או חברה כלל - אין למנוע זאת ממנה, תוך הבהרה, ברגישות המחייבת, כי האחריות לכשרות הטבילה מוטלת על הטובלת עצמה. אין לבלנית להפציר בטובלת מעבר לאמור" נכתב בחוזר שאמור להיות מופץ במקוואות ברחבי הארץ.

בחוזר מודגש כי על אף פסיקת בג"ץ בנושא, הטבילה בדרך זו אינה כשרה: "על פי פסיקת הרבנות הראשית לישראל, טבילת אישה מחייבת נוכחות בלנית" נכתב בחזור "לטבילה ללא נוכחות בלנית עלולות להיות השלכות של ממש על כשרות הטבילה".

לפני כחודשיים עבר בכנסת חוק המקוואות בקריאה שנייה ושלישית, לפיו נשים רפורמיות וקונסרבטיביות לא יוכלו לטבול במקוואות של המועצות הדתיות אך נשים אורתודוכסיות יוכלו לטבול כרצונן. החוק עורר סערה ציבורית בשלביו החקיקה השונים כאשר נשים רבות טענו כי זכותן לטבול כרצונן ללא נוכחות בלנית ומנגד הרבנות הראשית טענה כי טבילה ללא בלנית אינה כשרה.

הרבנים הראשיים הגיבו בבג"ץ על האפשרות של טבילה ללא בלנית במקוואות המועצות הדתיות ואמרו כי "אם הטובלת בוחרת לטבול שלא בהתאם לכללי ההלכה, בידה לטבול גם בבריכת שעשועים, שכן טבילתה לבטלה'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן