חוזרים למקורות? במשרד החוץ יאמצו את התנ"ך והתלמוד כמקורות מידע לדיפלומטים

משרד החוץ מגייס את התלמוד והתנ"ך לטובת ההסברה והקים בית מדרש לשגרירים, זאת במטרה לייצר כלים נוספים לדיפלומטים הישראלים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/03/16 15:36 ג באדר ב'

חוזרים למקורות? במשרד החוץ יאמצו את התנ"ך והתלמוד כמקורות מידע לדיפלומטים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

במשרד החוץ מגייסים את התלמוד ואת התנ"ך לטובת ההסברה בזירה הבינלאומית. בחודשים האחרונים פועל במשרד החוץ מה שמכונה ״בית מדרש לשגרירים״, זאת במסגרת תכנית ניסיונית הנקראת ״מקור דיפלומטי״ שנועדה בין השאר לייצר כלים נוספים לדיפלומטים הישראלים לשימוש במקורות היהדות בעבודתם. כך פורסם היום (א') ברשת ב'.

עקיבא תור ראש חטיבת דתות ותפוצות, אמר בראיון, כי המקורות היהודיים עזרו לדיפלומטים ליצור דו שיח עם העבר וההיסטוריה היהודית "המקורות האלה משקפים את האתגרים של התרבות היהודי. נכנסו לשיח עם העבר היהודי, עסקנו בדיון על הצורך והיתרון של תיקון עולם מול על החשיבות של עניי עירך קודמים".

בין השאר ילמדו הדיפלומטים גם על הקוראן והברית החדשה, במטרה שהדיפלומטים יוכלו להתמודד בראיונות עם כלי התקשורת, בשאלות העוסקות בנושאים דתיים "דנו על הדמות של אברהם אבינו, איך שהוא נתפס בתנ"ך ואיך הוא נתפס בברית החדשה ובקוראן. תוך כדי הדיון הצלחנו להגיע לתובנות, לא הסכמנו אבל העשרנו אחד את השני. וככה דיברנו והתייעצנו עם ההיסטוריה היהודית" אמר תור.

במשרד החוץ מתכוונים להרחיב את היוזמה, לאחר שסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי אמרה מיד לאחר כניסתה לתפקיד כי "הארץ הזאת היא שלנו, כולה שלנו. לא הגענו כדי להתנצל על כך" ובכך ביקשה שיתייחסו בהסברה הישראלית למקורות של העם היהודי.