חודשיים לאחר ההרס: במצפה יצהר חנכו בית כנסת וישיבה חדשה

באירוע חגיגי קיימו תושבי המאחז הכנסת ספר תורה אל בית כנסת חדש וישיבה חסידית שהוקמה במקום, על חורבותיהם של שני מבנים בלתי חוקיים שנהרסו לפני כחודשיים

חדשות כיפה אורי פולק 06/02/12 09:57 יג בשבט התשעב

חודשיים לאחר ההרס: במצפה יצהר חנכו בית כנסת וישיבה חדשה
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

במצפה יצהר חנכו אמש (א') בית כנסת חדש וישיבה חסידית, זאת נוסף על הכנסת ספר תורה למקום. האירוע התקיים חודשיים לאחר שצה"ל והמשטרה הרסו במקום שני מבנים בלתי חוקיים, באירוע שנגמר ללא עימותים.

תושבי מצפה יצהר, המשתייכים לחסידות חב"ד, בחרו לחנוך את בית הכנסת דווקא אתמול, ביום הסמוך ליום פטירתו של האדמו"ר השישי של חב"ד, ויום תחילת כהונתו של האדמו"ר האחרון מחב"ד.

לפני כחודשיים הרסו משטרת ישראל והמינהל האזרחי את בית המגורים של יאיר ושרה שלום, שבועות מספר לפני חתונתם. בסוף השבוע שעבר נישאו בני הזוג, ומתגוררים באופן זמני בשכונה סמוכה ביצהר עד לסיום בנייתו המחודשת של ביתם בשכונת מצפה יצהר.

איציק סנדורי, ממייסדי המקום, אמר כי "מתוך הירידה שראינו לאחרונה, תצמח עליה גדולה למעלה. עם קצת רצון מצידנו והרבה אמונה, תוקם פה מעצמה של יישוב פורח וישיבה שתעניק לסביבה אור של גאולה והרבה אהבת ישראל לכל יהודי". במצפה יצהר אמרו אמש כי כל ההריסות כלפי היישוב "דווקא הביאו לצמיחתו ולפיתוח כוחותיו לכבוד ה' יתברך".