חודשה קבלת העולים לרגל בידי הרב הראשי לירושלים בבית הרב קוק

שמונים שנה לאחר שהראי"ה קוק קיבל את העולים לרגל בחג הפסח, שחזר הרב אריה שטרן את המסורת וערך קבלת קהל לעולי הרגל בבית הרב קוק בירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/04/15 15:02 כ בניסן התשעה

שמונים שנה לאחר שהרב אברהם יצחק הכהן קוק קיבל באופן מסורתי את העולים לרגל בביתו בחג הפסח, קיים בחול המועד הרב אריה שטרן, רבה הראשי של ירושלים, שחזור היסטורי של האירוע, וקיים קבלת קהל לעולים לרגל בבית הרב קוק בעיר.

במהלך השחזור ההיסטורי שהתקיים בבית הרב קוק מאז כניסתו של רבה הציוני דתי של ירושלים לתפקיד השתתפו רבנים, אישי ציבור ומאות מברכים שהגיעו להתברך ולשמוע דברי תורה על החג.

צפו בריקודים בבית הרב קוק:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/49201550199.mp4[/embed]

בין הרבנים שהגיעו היה זקן רבני הציונות דתית הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת חוט של חסד הרב שלום הרוש וחבר מועצת עיריית ירושלים רמי לוי. האורחים הרבים שפקדו את קבלת הקהל הגיעו מכל קצוות הקשת הישראלית חילונים, חרדים ודתיים לאומים.

במהלך דבריו סיפר הרב דרוקמן על חזונו של הרב קוק לקבץ את כל בני ישראל ואמר לרב שטרן על האחריות המוטלת על כתפיו. הרב דרוקמן הוסיף כי עצם מינויו של הרב שטרן לתפקיד הוא מימוש חזונו של הרב קוק ועל אחת כמה וכמה קבלת הקהל של עולי הרגל נערכת בבית הרב קוק.

גם הרב שלום הרוש מרבני ברסלב החשובים שיבח את הרב שטרן ואמר כי אין ספק שגדולתו בתורה ובהלכה תצעיד את רבנות ירושלים קדימה לטובת כל הציבורים.

בין הרבנים הנוספים שהגיעו, הרב אורי שרקי, הרב דוד שפירא ראש רבני השכונות בירושלים, הרב יוחנן פריד רב הישוב בית מאיר ויו״ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי.