חה"כ שולי מועלם ורחל עזריה הושעו מפעילות פרלמנטרית למשך חודש

חברות הכנסת איימו להצביע נגד הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, יו"ר הקואליציה הודיע בתגובה כי בחודש הקרוב לא יוכלו השתיים להעלות הצעות חוק

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 23/11/16 13:27 כב בחשון התשעז

חה"כ שולי מועלם ורחל עזריה הושעו מפעילות פרלמנטרית למשך חודש
כיפה, צילום: כיפה

ח"כ רחל עזריה מסיעת "כולנו" ושולי מועלם מ"הבית היהודי" הושעו למשך חודש מפעילות פרלמנטרית ולא יוכלו להעלות הצעות חוק בחודש הקרוב.

הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך הייתה אמורה לעלות היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. ח"כ עזריה ומועלם איימו להצביע נגד החוק, אך לא עשו זאת בפועל משום שההצבעה נדחתה. למרות זאת, החליט יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן להשעות את השתיים מפעילות פרלמנטרית בזמן הקרוב.

"נמרצות היתר של ביטן היכתה היום שוב עם החלטה פזיזה וקפריזית להטיל סנקציה עליי ועל חברתי שולי מועלם" אמרה בתגובה ח"כ רחל עזריה. "אותו ביטן, שמייצר מדי שבוע משברים קואליציוניים מיותרים, יצר כזה שוב היום כשביקש להעלות חוק שנוי במחלוקת שלא קיבל את הסכמת חברי הקואליציה ואינו מוזכר בהסכמי הקואליציוניים. העונש הזה תקדימי כיוון שלא נעשתה שום הפרה קואליציונית בפועל- החוק אפילו לא עלה להצבעה".

ח"כ עזריה הוסיפה כי "באותה מידה, ח"כ ביטן צריך להעניש את עצמו על כך שמאיים שוב ושוב להפיל פרקים בחוק ההסדרים שמטיבים עם הציבור הישראלי ופוגעים במונופולים ובבעלי הון. ללא קשר אם ביטן פועל בשליחות או על דעת עצמו, עליו להבין שהוא מנהל קואליציה של שותפות, ולא מופע יחיד".

הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך מאיימת לשנות כליל את המציאות של ילדים להורים גרושים בישראל. כיום זוג שמתגרש ולא מצליח להגיע להסכמה מסודרת בנוגע למשמרת הילדים, ילדיהם המשותפים עד גיל 6 יועברו אוטומטית למשמרת האמא על פי חוק.

במושב הקיץ של הכנסת הועלו שתי הצעות חוק שחוללו סערה בקואליציה, אחת מהן, של ח"כ יואב קיש מהליכוד, קובעת כי חזקת הגיל הרך תבוטל באופן גורף ובכל מקרה גירושין בו אין הסכמה בנוגע למשמרת, גורל כל הילדים, בכל גיל, יקבע בבית המשפט. ח"כ שולי מועלם הגישה הצעת חוק, יחד עם ח"כ רחל עזריה, המורידה את סף חזקת הגיל הרך עד גיל 4. הצעות החוק הוגשו מתוך הבנה שהמציאות בישראל השתנתה ויותר ויותר הורים מגדלים את ילדיהם במשותף.

בקיץ הקודם אושרה הצעת החוק של ח"כ קיש בועדת שרים לענייני חקיקה אך נקבע כי הצעת החוק תשונה בהתאם לפשרה אליה יגיעו יחד מועלם וקיש. על אף שלא נקבע סיכום בין השניים, הצעת החוק של קיש הייתה אמורה לעלות היום למליאת הכנסת, חברות הכנסת מועלם ועזריה הודיעו מראש כי יתנגדו להצעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן