חדש: קרן תרומות דתית-לאומית ליתומים

"קרן יחד" תעניק סכום קבוע מראש ליתומים, ללא צורך במגביות חירום מאולתרות. מקור הכספים הם חברי הקרן, המסכימים עם הצטרפותם להעניק עשרה שקלים לכל יתום

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/13 16:52 ה בטבת התשעד

חדש: קרן תרומות דתית-לאומית ליתומים

קרן יחד“ יוצאת לדרך: רבנים בציונות הדתית הקימו קרן חדשה שמטרתה לסייע למשפחות לאחר פטירת אחד ההורים. הקרן תעניק סכום קבוע מראש ליתומים, ללא צורך במגבית חירום מאולתרת במקרים מסוג זה.

על פי תקנון ”קרן יחד“, במקרה של פטירת הורה, ייגבו מחברי הקרן האחרים תרומות בסכום כולל של 50,000 שקל עבור כל יתום, ובמקביל תבדוק הקרן האם המשפחה זקוקה לסיוע בתכנון עתידה הכלכלי. ועד הקרן יוכל להגדיל את הסיוע עד ל-150,000 שקלים לכל יתום, ובמקביל - להעביר לנזקקים אחרים את הסכומים שנאספו אם אותה משפחה אינה זקוקה לו.

מקור הכספים הם חברי הקרן, המסכימים עם הצטרפותם להעניק עשרה שקלים לכל יתום. הקרן אף מתחייבת לסך הוצאות מקסימלית העומדת על 64 שקלים לחודש.

על פי התקנון, הקבלה לקרן מותנית בהצהרת בריאות ולא יתקבל מי שחולה במחלה מסכנת חיים. מאחר שמדובר בצדקה ולא בביטוח חיים, יוכל הוועד להחליט - במקרה של פטירות מרובות בזמן קצר, למשל כתוצאה ממלחמה או אסון טבע - למי יוענקו הכספים שייגבו, אם לא יהיה די בהם לכל הצרכים.

מאחורי הקרן החדשה עומדים רבנים בכירים בציונות הדתית ובהם הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב דוד סתיו, הרב צפניה דרורי, הרב יהושע שפירא, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב שלמה אבינר.