חדש: המועצה הדתית (אפרת) וויטנאם

הרבנות אפרת מעניקה הכשר זמני למלון בוויטנאם ומעניקה לו תעודת כשרות. הרבנות הראשית: הנושא ייבחן ע"י הגורמים המקצועיים והמשפטיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/01/16 19:17 ג בשבט התשעו

חדש: המועצה הדתית (אפרת) וויטנאם
עינת הלוי לוין, צילום: עינת הלוי לוין

אם אתם רעבים היום בוויטנאם, נצלו הזדמנות נדירה. רבנות היישוב אפרת מפתיעה ומעניקה בימים אלו תעודת כשרות למלון 'מטרופול' שנמצא בעיר הבירה האנוי שבווייטנאם, זאת למרות שבדרך כלל על פי נהלי הרבנות הראשית לישראל רבנויות מקומיות אינן פועלות מחוץ לתחומן.

מדובר בטיול ייחודי של שלושה ימים שמוציאה חברת 'נעמי טורס' שמפעילה טיולים מאורגנים למקומות נידחים במיוחד לקבוצות שומרות תורה ומצוות.

בשיחה טראנס-אטלנטית עם המשגיח הרב מנחם פוגל שנמצא בוויטנאם יחד עם הקבוצה הוא מסביר כי מדובר בהכשר של הרבנות אפרת שניתן באופן מיוחד למשך שלושה ימים למלון הוויטנאמי.

יו"ר המועצה הדתית באפרת, בוב לנג, אמר ל'כיפה' כי מדובר במזון שמיוצר בוויטנאם ולא נלקח מהארץ וכי על אף שהרבנות באפרת אינה יכולה להעניק כשרות למקומות אחרים בארץ בהם יש רבנות מקומית, אך לדבריו, כיוון שבוויטנאם אין רבנות כלל אין מניע משפטי לכך שהרבנות אפרת תעניק כשרות זמנית למלון.

(צילום: עינת הלוי לוין)

"המשגיח הוא תושב אפרת שמקבל את ההוראות מהרב ריסקין והרב גולן שאחראים על הכשרות באפרת" אומר לנג ומציין כי את המשכורת מקבל הרב פוגל מחברת הנסיעות בשונה משאר משגיחי המועצה שמקבלים את המשכורת מהמועצה ולא מבית העסק בשונה משאר הערים בארץ מה שמשפר את רמת הכשרות, "הוא מקבל את המשכורת מהחברה ולא מאתנו שכן הוא נמצא בוויטנאם ואנו לא יכולים לפקח עליו בפועל", מסביר לנג.

בכיר ברבנות הראשית ציין כי מדובר בחריגה מסמכות. מועצה דתית אינה יכולה לפעול מחוץ לתחומה.
בתגובה לפנית 'כיפה' נמסר מהרבנות הראשית כי : "לא ברורה לנו הסמכות וחזקת של התעודה. עם פנייתכם הנושא ייבחן ע״י הגורמים המקצועיים והמשפטיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן