חגית משה תמונה ליו"ר ועדת הכספים בעיריית ירושלים

לאחר שפורסם בשבוע שעבר כי חגית משה תמונה לסגנית ראש העיר, במקומו של שמואל שקדי, היום נודע ל'כיפה' כי משה תעמוד גם בראשות ועדת הכספים של העירייה. דב קלמנוביץ': "הפרה של ההסכם הקואלציוני"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/04/16 09:27 כד באדר ב'

חגית משה תמונה ליו"ר ועדת הכספים בעיריית ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

פעילת הבית היהודי, חגית משה, שהתמודדה בבחירות הקודמות למקום ה-10 המיועד לחברי מרכז, תתמנה כסגנית ראש העיר ירושלים, ותעמוד גם כיו"ר ועדת הכספים של העירייה, במקום דב קלמנוביץ'.

לאחר שפורסם בשבוע שעבר כי משה תתמנה לסגנית ראש העיר, במקומו של שמואל שקדי, ל'כיפה' נודע כי המשנה לראש עיריית ירושלים, קלמנוביץ', היה אמור לקבל את התפקיד, אך ראש העיר ניר ברקת, הודיע במפתיע בשבוע שעבר כי חגית משה תקבל גם את המינוי הזה.

כזכור, בפוסט חריף שפרסם בשבוע שעבר אריה קינג, טען כי המינוי של משה הוא דחיפה של פעילי הבית היהודי, "בימים אלו ממש, שותפיי- נציגי סניף הבית היהודי, הופכים עולמות על מנת להעניק לחגית משה (מקום 3 ברשימת 'ירושלים מאוחדת', אשתו של יו"ר סניף המפד"ל בירושלים) את משרת סגן ראש העיר שראש העיר מעוניין לתת לנציג הציונות-הדתית במועצת העיר".

קינג ציין כי הוא זה שויתר על תפקידים רבים וקרדיטים לצורך 'קידום' בעירייה, ולמרות זאת, במסגרת מסמך חדש שנחתם ע"י רבנים, זבולון אורלב, ושמואל שקדי עצמו, חגית משה תתמנה לתפקיד הנכסף במקומו.

"לאחר שלקחתי על עצמי את כל החובות הכספיים של הרשימה המאוחדת (באמצעות הלוואה ובתרומות שגייסתי). לאחר שויתרתי לשמואל שקדי על המקום הראשון ברשימה. לאחר שויתרתי ואפשרתי לשקדי לקבל את תפקיד יושב ראש ועדת הכספים בעירייה,זאת -במקום שאני אקבל את משרת סגן ראש העיר (לחצי קדנציה)".

דב קלמנוביץ' אישר את הדברים ואמר ל'כיפה' כי על פי ההסכם הקואליציוני הוא היה אמור לקבל את התפקיד המדובר:"הייתה הפרה של ההסכם, שבמקרה ושמואל שקדי מתפטר מהעירייה אני אמור לקבל. מינוי של ועדת כספים זה מינוי סיעתי, הייתה כאן הפרה גם כלפיי וגם כלפיי המפלגה, אנחנו ביקשנו שכל הנושא ייבדק".

עוד הוסיף קלמנוביץ' שביום חמישי שעבר, ביום הכרזת מינויה של חגית משה, הייתה ישיבת מועצה סוערת במיוחד:" ישיבה של צעקות וכעסים. היו שם סעיפים על להעביר כספים לרפורמים שעברו על חודו של קול. הייתה כאן הפרה בוטה והרבה בבית היהודי חושבים ככה".

מעריית ירושלים נמסר בתגובה "בישיבת המועצה הבהיר ראש העיר כי חגית משה תמונה למחזיק תיק הכספים ויו"ר וועדת הכספים עד לבירור האם ניתן למנות את קלמנוביץ' לתפקיד. כפי שראש העיר הציג בישיבה, האמור נובע מכך שהיועץ המשפטי לעירייה, חיווה דעתו שקיימת מניעה משפטית למנות את מר קלמנוביץ' לתפקיד עד לבחינת עמידתו בתנאי היעדר ניגוד עניינים, בחינה שתבוצע על ידי הוועדה למניעת ניגוד עניינים של חברי מועצה ברשויות המקומיות במשרד המשפטים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן