חגית משה תאבק על המקום המשוריין לחבר מרכז

בעוד עיני המתפקדים ובוחרי הבית היהודי נשואות לעשרות המתמודדים, קבוצה קטנה יחסית מנסה להיכנס לרשימה דרך המקום המשוריין לחבר מרכז המפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/12/14 19:59 כח בכסלו התשעה

חגית משה תאבק על המקום המשוריין לחבר מרכז
פרטי, צילום: פרטי

בעוד עיני אלפי המתפקדים ובוחרי הבית היהודי רואים כיצד עשרות מתמודדים מנסים לשכנע אותם כי הם הראויים ביותר להיכנס לכנסת ברשימת הבית היהודי, וכי יש להצביע להם בפריימריז באמצע החודש הבא, קבוצה קטנה יחסית מנסה לעשות את דרכה לתוך הבית היהודי על ידי המקום המשוריין לחבר מרכז המפלגה.

כזכור, בחוקת הבית היהודי נקבע כי בעוד רוב הכוח של חברי המרכז לקבוע את זהות המתמודדים נשללה, הם עדיין יכריעו על המקום העשירי ברשימת הבית היהודי לכנסת. כך, מועמדים שונים המקורבים למרכז המפלגה יכולים להתמודד על המקום העשירי בלבד, ולא להתמודד מול עשרות על כל מקום ריאלי אחר.

חברת הבית היהודי בירושלים חגית משה הודיעה ביום שישי כי תרוץ על המקום המשוריין לחבר מרכז, והיא תתמודד מול אריה פרג'ון, עמיעד טאוב וייתכן שגם ניר אורבך אם יחליט להתמודד. מדובר מחד על התמודדות קלה יותר מכיוון שמדובר על 1100 בוחרים ולא על עשרות אלפים, אך מנגד יש צורך בכוח משמעותי על מנת להצליח להתברג למקום העשירי.

המועמדים השונים מחזיקים בכוח בתוך המרכז, כשחגית משה יכולה לציין לזכותה את המאבק על החוקה החדשה. בסופו של מאבק מתיש, הצליח בנט להגיע להסכמות עם חברי המרכז ולהעביר את החוקה ברוב גדול, כשמאחורי הקלעים עומדים אנשי הבית היהודי בירושלים, בראשם בין היתר חגית משה. על כן, יש למשה סיכוי לא רע לזכות בקולות אלו, ולהתברג למקום העשירי ללא צורך בהוצאת עשרות ומאות אלפי שקלים על פרסום וכדומה.