חגית משה: אלה האירועים שהעירייה תקצבה וקלמנוביץ' הגיע לברך

סליחות עם אביהו מדינה, אירוע סליחות במגדל דוד ומופע ניגונים מיוחד. ע"פ סגנית ראש עיריית י-ם, אלה מקצת האירועים שמתקצבת העירייה ודב קלמנוביץ'אף הגיע לשאת בהם ברכה. קלמנוביץ': "לא כל האירועים מומנו ע"י העירייה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/16 12:19 כג באלול התשעו

חגית משה: אלה האירועים שהעירייה תקצבה וקלמנוביץ' הגיע לברך
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

טענותיו של דב קלמנוביץ', על חוסר האיזון בתקצוב אירועי בית השואבה, ע"י עיריית ירושלים, ממשיכים לעורר סערה בין חברי מועצת העיר. אחרי האיומים ששוגרו מכיוונו של ראש העיר, ניר ברקת, החליטה גם סגניתו, חגית משה, לתקוף את קלמנוביץ'.

חגית משה, שהיא גם מחזיקת תיק הכספים בעיר, טוענת שלא רק שהעירייה מממנת אירועים עבור הציבור הדתי לאומי, אלא שקלמנוביץ' בעצמו, אף מגיע לשאת בהם דברי ברכה. מנתונים שהגיעו ל'כיפה' עולה כי במהלך חודש אלול ותשרי, התקיימו ועתידים להתקיים בעיר אירועים שונים עבור הציבור הדתי בכלל והסרוג בפרט. בין האירועים ניתן למצוא אירועי סליחות במגדל דוד ומערת צדקיהו, בעלות של כ 750 אלף ש"ח, שרים סליחות, עם אביהו מדינה, בז'ראר בכר, בעלות של 50 אלף ש"ח, מופע ניגוני מוזיץ בכ- 60 אלף ש"ח, סליחות בכותל במימון של 100 אלף ש"ח, אירוע סליחות לסטודנטים בכ- 60 אלף ש"ח וכ- 40 מוקדים של מופעי שמחת בית השואבה והקפות שניות בעלות של כ- 300 אלף ש"ח. סך כל האירועים הנל, מוערכים בתקצוב של למעלה מ 1.3 מיליון ש"ח שעיריית ירושלים בשיתוף משרד התרבות מימנו יחדיו.

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים: "תקצוב אירועי אלול הוא הישג משמעותי לציבור הדתי והכללי. הנתונים והמספרים מדברים בעד עצמם. על אירועי חודש אלול לציבור הדתי לאומי והכללי הוציא העירייה קרוב למיליון וחצי שקלים, אירועים בהם דב אף מגיע לשאת דברי ברכה. אני וראש העיר מקדמים רבות אירועי תרבות לכלל המגזרים ולא מקפחים אף מגזר ובוודאי שלא את המגזר הדתי לאומי".

דב קלמנוביץ' הגיב לדברים ואמר: "מכתבי נוגע לאירועי שמחת בית השואבה והקפות שניות והניסיון לצרף אירועים אחרים מחודשים אחרים על מנת לנפח את התקציב אינם ממין העניין ואינם נוגעים לטענת הקיפוח בסעיפי התקציב לשמחת בית השואבה והקפות שניות". קלמנוביץ' מקפיד גם לציין, שלא כל הכספים שמימנו את האירועים המדוברים, יצאו מקופת העירייה. "750,000 ש"ח כספי הסליחות מומנו על ידי משרד התרבות והאירועים מיועדים לכלל הציבור הישראלי העולה לירושלים ולא בפרט לציבור הציוני ואינם כספי עיריית ירושלים. לאחר מאבקי והלחץ שהפעלתי ובמקרים רבים לחץ תקשורתי חושף וגורם לתיקונם הודיעה העירייה שהיא מסיפה תקציב של 300,000 ועל אף התוספת אני עדין סבור שיש אפליה ויש לתקנה".