חגית מוריה-גיבור: ח"כ מכהן מהבית היהודי מתקיף מינית נשים במשך שנים

חגית גיבור-מוריה, שהתמודדה בפריימריז האחרונים של הבית היהודי, פרסמה פוסט בפייסבוק בו כתבה כי "יש ח"כ מכהן שתקף ותוקף נשים". בראיון לגל"צ היא אמרה: "אני חברת מפלגתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 09:49 א בכסלו התשעז

חגית מוריה-גיבור: ח"כ מכהן מהבית היהודי מתקיף מינית נשים במשך שנים
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

ח"כ מכהן התקיף והטריד מינית נשים במשך שנים. זו הטענה שעולה משני פוסטים, של דמויות מוכרות במגזר, שקראו לנשים שנפגעו לפנות אליהם ובמקביל להתלונן למשטרה או בפורום תקנה.

חגית גיבור-מוריה, היא אשת חינוך שהתמודדה בפריימריז של 'הבית היהודי' בבחירות האחרונות. בפוסט שפרסמה בפייסבוק היא כותבת, "הסיפורים נערמים והשתיקה רועמת לי מאוד. יש ח"כ מכהן שתקף ותוקף נשים. כבר שנים. אני יודעת על מקרה ישן ולאחרונה הגיעו אליי סיפורים נוספים. מזעזעים. הבעיה: המחיר שישלמו אותן נשים גדול מדי והן אינן מוכנות לדבר בכלל".

לדבריה, היא החלה לגבש בשיתוף גורמים נוספים, עדויות חדשות במטרה לחשוף את אותו. יחד עם גורמים נוספים עדויות על מנת לחשוף את האדם, כך היא מספרת. "זה מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום. ובינתיים נשים ממשיכות להפגע. אני מבקשת ומתחננת. מי שקרה לה, מכירה משהיא אחרת או יודעת משהו מכלי ראשון- פנו אליי. סודיות גמורה מובטחת".

בראיון לגל"צ אמרה מוריה-גיבור: "למה העלתי את הנושא עכשיו? כשנודע לי על מקרים ישנים פניתי לנשים אך נתקלתי בחומת שתיקה. אני חברת המפלגה שלו וזה נושא שחשוב לי למגר אותו. חשוב לי שהבית והמחנה שלי יהיה נקי. עד עכשיו ידיי היו כבולות ולאחרונה הגיעו אליי סיפורים נוספים מזעזעים, הבנתי שזה נמשך עד היום. עד עכשיו הגיעו אלי שלושה עדויות ממקור שני".

(צילום: הבית היהודי)

גם אבישי גרינצוויג, פעיל פייסבוק במגזר הסרוג וכתב בעיתון 'בשבע', פרסם פוסט בנושא, בו כתב שהצליח להגיע לשתיים מאותן נשים ולשמוע את סיפורן. "רב פלוני התקשר אליי לאחרונה וסיפר לי על מקרה שהובא לידיעתו מכלי שני, שח"כ תקף מינית אשה, וביקש ממני לבדוק את הסיפור. אחרי לא מעט מאמצים הצלחתי להגיע לאותה אשה באמצעות חברתה. היא סיפרה סיפור קשה, וכשהצעתי לה להתלונן למשטרה או לפחות לפנות לפורום תקנה היא סירבה בתוקף להתלונן נגד אותו ח"כ אלא אם כן תתגבש קבוצה. היא לא מוכנה לעמוד לבד בחזית".


"אין לי כוחות נפשיים שיטענו שאני מעלילה עליו, ושאני מנסה לחסל אותו פוליטית, ולמה נזכרתי דווקא עכשיו אחרי שנים, ואני בטוח רוצה כסף. אם אהיה המתלוננת היחידה, אני מעדיפה להמשיך לשים את הסיפור מאחוריי וזהו", צוטטה אחת הנפגעות לכאורה. גרינצוויג מספר כי "אחרי בירורים הצלחתי להגיע לאשה נוספת שגיליתי שככל הנראה הוטרדה על ידו בתקופת זמן אחרת, אך שם קיבלתי תשובה אף יותר נחרצת: 'אני לא מתכוונת לפתוח את הפצע המדמם הזה שנית. אני לא מעוניינת לדבר'".

לגרינצווייג ברור שלא מדובר בעלילות שווא: "ברור לי שסביב אותו ח"כ יש עננה כבדה. אף אחת מן הנשים לא יודעת על חברתה, וודאי שלא תיאמו ביניהן. אין כאן גורם נסתר שמנסה להפיל אותו. אין כאן "מחתרת פמיניסטית" שמתנכלת לו". לדבריו רבנים בכירים עודכנו ונכנסו בעובי הקורה".