חבר קונגרס בכיר לאשטון: לבטל החרם על ישראל

זרוע ההסברה של השומרון בחו"ל, הצליח להביא להישג יוצא דופן, כאשר בעקבות ביקור המשלחת בקונגרס האמריקאי לפני כחודש, פנה חבר קונגרס בכיר וקרא להקפיא ההנחיות המזיקות לחרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/13 20:07 יב בחשון התשעד

חבר קונגרס בכיר לאשטון: לבטל החרם על ישראל

הישג לזרוע ההסברה של המועצה האזורית שומרון המכונה "משרד החוץ של השומרון". בעקבות פגישה שקיימה משלחת ההסברה של המועצה האזורית שומרון בראשות גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן עם חבר הקונגרס הבכיר דאג למבורן בארץ ובקונגרס האמריקאי, פנה למבורן בשבועות האחרונים לקתרין אשטון שרת החוץ של הפרלמנט האירופי בבקשה להקפיא את ההנחיות לחרם על ישראל.

לדבריו, כפי שהתפרסמו במאמר בג'רוזלם פוסט: "החרם שחוקיותו, נאמנותו להיסטוריה ומוסריותו בספק רב, יהיה לא יעיל במקרה הטוב ומזיק במקרה הרע. התוצאה היחידה שלו תהיה לגרום לרשות הפלסטינית להירתע מכניסה למשא ומתן על הסדר קבע. אם הפלסטינים יוכלו לקבל את מבוקשם מגופים בינלאומיים, למה להם לטרוח ולהתדיין עם הישראלים?".

במאמר בו ציטט נתונים שקיבל ממשלחת ההסברה של המועצה האזורית שומרון כתב למבורן: "כמה אנשים באירופה ובכלל ברחבי העולם יודעים שאותו "קו ירוק" מפורסם אינו גבול חוקי אלא קו שביתת נשק ששורטט לאחר מלחמת העצמאות שבה ישראל נלחמה בחמישה צבאות פלישה ערבים? לישראל יש טענות חוקיות, מוסריות וביטחוניות על השטח הזה".

לבסוף מזכיר למבורן במאמר כי בעקבות הדברים הללו פנה הוא במכתב בנושא לאשטון, זאת במקביל ל 24 חברי פרלמנט מאירופה שחתמו על עצומה דומה.

גרשון מסיקה ראש מוא"ז שומרון אמר על הדברים כי "מדובר בהישג לא מבוטל, שהוא בהחלט מעודד, עם זאת, עוד עבודה רבה לפנינו. החרם עומד על כנו, ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא לתוצאות הרצויות בנושא ונבטל את החרם המיותר והדמגוגי הזה שנודף ממנו ריח של אנטישמיות והוא פוגע בתושבי מדינת ישראל".