חבר קונגרס: אקדם חוק שיהודה ושומרון הם חלק מישראל

"משרד החוץ של השומרון" ממשיך בלובי ההתיישבותי בגבעת הקפיטול: ראשי מועצת השומרון ארחו את חבר הקונגרס דייבי ריצ´רט והפגישו אותו עם סגן שר הבטחון. האורח לא נותר אדיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/13 10:57 כא באלול התשעג

חבר קונגרס: אקדם חוק שיהודה ושומרון הם חלק מישראל

כחודש לאחר ביקור משלחת הנהגת המועצה האזורית שומרון בקונגרס ובסנאט האמריקני, "משרד החוץ של השומרון" ממשיך בביסוס הלובי ההתיישבותי בגבעת הקפיטול ומתחיל באירוח חברי קונגרס כאן בישראל.

בשיאו של המשא ומתן המדיני, אירחה אתמול (ב‘) יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון את חבר הקונגרס דייבי ריצ'יירט, חבר הוועדה התקציבית בקונגרס ואחד מן החברים המשפיעים בגבעת הקפיטול, אשר זהו ביקורו הראשון בישראל מאז היבחרו לבית הנבחרים האמריקני.

במהלך האירוח הפגישו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ומ"מ ראש המועצה יוסי דגן את האורח עם סגן שר הבטחון דני דנון בלשכתו.

סגן שר הבטחון דנון אמר לאורח: "כשם שמדינת ישראל היא קו הגנה לארצות הברית, כך ההתיישבות ביו"ש היא קו הגנה למדינת ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סקר בפני האורח את ההתיישבות ביהודה ושומרון: "ביו"ש גרים מאות אלפי התושבים, השומרון הוא לב המדינה. זה לא הגדה המערבית, אלא יהודה ושומרון. זוהי המולדת שלנו" - אמר מסיקה.

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה פרס בפני חבר הקונגרס את מפת ישראל, והסביר לו את חיוניות השומרון לבטחון המדינה: "בין הים לנהר יש 70 קילומטרים, הרי השומרון מתוכם הוא 55 והקו הירוק הוא 15 ק"מ בלבד, 9 מילים - כמו רחוב בניו יורק. אי אפשר לקיים מדינה כזו" - הדגיש דגן.

מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון שי אטיאס סקר בפני האורח את פעילות ההסברה של "משרד החוץ של השומרון" באירופה ובארצות הברית.

חבר הקונגרס דייבי ריצ'יירט, לא הסתיר את התרשמותו מהביקור, מהפגישות ומהדברים: "משא ומתן הוא חשוב ביותר אולם לכל הצדדים צריך להיות ברור כי יהודה שומרון וירושלים שייכות לישראל. אני מבקר היום בישראל, נפגשתי כרגע עם סגן שר הבטחון דני דנון וראש המועצה האזורית שומרון שומרון גרשון מסיקה. השיחות היו מצוינות. דיברנו על שיחות השלום, אך גם על בטחון ישראל ועל בטחון האנשים בישראל. אנחנו רוצים להראות את התמיכה שלנו באזרחים בישראל ובאנשים החיים בישראל ולתמוך בחופש לילדים שלכם והילדים שלנו. אנחנו נעבוד על נאומים והצעת פעולה עם סגן השר וגרשון מסיקה וכשאני אחזור אציג אותה בבית המחוקקים. אני מתכוון לקדם הצעת חוק שתבטיח את יהודה שומרון וירושלים כחלקים השייכים לישראל".