חברי קונגרס בארה"ב מוחים על שחרור אסירים כמחוות שלום

בעקבות מסע הסברה של המועצה האזורית שומרון בקונגרס האמריקאי בשבוע שעבר, הודיעו חברי הקונגרס: "שחרור אסירים כמחוות שלום – עיוות מוסרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/13 07:57 כד באב התשעג

חברי קונגרס בארה"ב מוחים על שחרור אסירים כמחוות שלום
יחצ, צילום: יחצ

לאחר הקמת השדולה בפרלמנט האירופי, משרד החוץ של השומרון צובר תאוצה ומקים לובי - גם בגבעת הקפיטול. רגע לפני שנחתה ציפי לבני בוושינגטון נחתה שם משלחת הסברה מיוחדת של השומרון העושה פעילות ענפה להשפעה על נבחרי הציבור האמריקאי והאירופי בכל הנוגע ליהודה ושומרון. משלחת ההסברה של השומרון בראשות ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן הגיעה לקונגרס האמריקני במטרה להקים לובי ליהודה ושומרון במקום.

המשלחת בה היו חברים גם מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון שי אטיאס ומנהל ההסברה ביחידת קשרי החוץ דוד העברי נפגשה עם למעלה מ 25 חברי קונגרס ואלו הופתעו לגלות שההתיישבות מעבר לקו הירוק מונה כמעט 700,000 בני אדם וכי השומרון הוא לב מדינת ישראל. חברי הקונגרס הודו כי "מעולם לא נפגשו עם אדם מיהודה ושומרון" ובוודאי לא קיבלו מידע מסודר מכלי ראשון בנושא.

רבים מחברי הקונגרס הביעו את תמיכתם ביהודה ושומרון ובישראל בעקבות הפגישות ואף הביעו את מחאתם על דרישת קרי לשחרור מחבלים כמחווה לתחילת שיחות השלום.

חברת הקונגרס מישל בקמן חברת וועדת הכספים והשירותים החשאיים אמרה לאחר הפגישות: "זו טעות של מזכיר המדינה ג'ון קרי ללחוץ על ישראל לשחרר אסירים". עוד היא הוסיפה ואמרה: "מה עבאס נדרש לתת בתמורה לפתיחת המשא ומתן? למה עבאס לא נדרש להתנער מסעיף 7 בחוקה של החמאס הקורא לרצוח יהודים? מדוע שעבאס לא יידרש להצהיר שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ויש לה את הזכות להתקיים? עליו להצהיר כי למדינת ישראל יש את הזכות להגן על עצמה מכל אויביה, וכי החמאס מתנער מטרור".

חבר הקונגרס טרנט פרנק חבר וועדת הביטחון והחוקה גם הוא השתכנע מהדברים ששמע ואמר: "הדרישה לשחרר אסירים עם דם על ידיהם רק כדי להתחיל משא ומתן זו דרישה שיש בה חוסר צדק משווע".

חבר הקונגרס לואי גומרט חבר וועדת חוקה ומשפט התנגד גם הוא לשחרור אסירים פלסטינים ואמר: "זו בושה להפעיל לחץ על ישראל שתעשה מחוות נוספות מפני שישראל היא היחידה שעושה מחוות. אם הפלשתינים יעצרו את ההסתה ויניחו את נשקם יהיה שלום, אם ישראל תניח את נשקה, היא תחדל להתקיים". עוד הוא הוסיף ואמר: "אין מקום לדרישה מישראל לחזור לגבולות 67, או דרישה לחרם על מוצרים ישראליים".