חברי מרכז "תקומה" קבעו את רשימת המפלגה לכנסת

את הרשימה יוביל ח"כ אורי אריאל ואחריו נבחרו הרב אלי בן דהן, זבולון כלפא, אורית סטרוק, הרב הלל הורוביץ ונחי אייל. הרשימה צפויה להתאחד עם רשימת "הבית היהודי" לכנסת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/11/12 22:42 ד בכסלו התשעג

חברי מרכז "תקומה" קבעו את רשימת המפלגה לכנסת
תקומה, צילום: תקומה

חברי מרכז "תקומה" בחרו הערב (א') את רשימת המפלגה לכנסת הבאה, שצפויה להתאחד עם רשימת "הבית היהודי" ולרוץ כמפלגה מאוחדת בבחירות. כפי שדווח לראשונה בכיפה, חברי המרכז הדיחו את ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ מהנהגת המפלגה, וקבעו ברוב מוחץ כי ח"כ אורי אריאל ימונה ליו"ר המפלגה. אחרי ח"כ אריאל, נבחרו המתמודדים הבאים בסדר הבא: הרב אלי בן דהן, זבולון כלפא, אורית סטרוק, הלל הורוביץ ונחי אייל.

הרב אלי בן דהן, לשעבר מנכ"ל בתי הדין הרבניים. הרב בן דהן הודח מתפקידו כמנכ"ל בתי הדין הרבניים בעקבות מתיחות שהתעוררה מול גורמים חרדיים, בשנת 2010. בעברו כיהן כמנכ"ל משרד הדתות והרבנות הראשית לישראל. נחשב למקורב לרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי הרבנים של "האיחוד הלאומי" אשר הוביל את המהלך.

(הנבחרת החדשה של "תקומה". צילום: תקומה)

הרב הלל הורוביץ הוא חתנו של הרב זלמן ברוך מלמד, הודיע אף הוא כי בכוונתו להתמודד ברשימת "האיחוד הלאומי". הרב הורוביץ, אב לתשעה, הוא מפעילי הימין המוכרים למען ההתיישבות בחברון. בין פעילותיו השונות בחברון, הוא מקדם בפועל את פרויקט "נעלה לחברון" של משרד החינוך.

זבולון כלפא הוא מזכיר "עצמונה בשומריה" ומבכירי הפעילים בוועד מתיישבי גוש קטיף. אורית סטרוק, פעילת זכויות אדם ויו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע.

נחי אייל, מנכ"ל "האיחוד הלאומי" ומקורבו של ח"כ אורי אריאל, מייסד "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ובית הספר הדתי לתקשורת "עובדה", העומד מאחורי מהלכים פוליטיים משמעותיים בתולדות המפלגה - ביניהם גם המאמצים השונים לאיחוד בין המפלגות. כמו כן עומד אייל מאחורי מיזמים נוספים דוגמת ארגון 'ירוק עכשיו' שפועל לאכיפת איכות הסביבה ביהודה ושומרון ופורום "תדמית" העוסק בביקורת התקשורת.