חברי מרכז תקומה: לא נצטרף לממשלה ללא תיק בכיר לאריאל

זעם עצום בקרב חברי מרכז תקומה בעקבות הפרסום כי הליכוד הסכים לתת את תיק המשפטים לאיילת שקד. "מהלך בו אריאל יקבל תפקיד שאינו שני בערכו לבנט יפגע בסיכומים בין הבית היהודי לתקומה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/05/15 13:27 יז באייר התשעה

חברי מרכז תקומה: לא נצטרף לממשלה ללא תיק בכיר לאריאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אחד החסרונות בממשלה של 61 ח"כים הינה בעובדה שכל שני ח"כים יכולים בפועל להפיל את הממשלה, ונראה כי אפשרות זו בהחלט עומדת בפתח הדלת לאחר שהליכוד הסכים לדרישת בנט לתת את תיק המשפטים לאיילת שקד.

בקרב חברי מרכז תקומה שורר זעם עצום בעקבות ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, כשברקע ההסכם עליו חתמו בנט ואורי אריאל לפני הגשת הרשימות לכנסת, בו נקבע בבירור כי אורי אריאל יקבל תיק שני בחשיבותו לבנט.

"לאחרונה התברר לנו שבמהלך המו"מ של מר נפתלי בנט מול רוה"מ בנימין נתניהו הועלתה דרישתו של נפתלי בנט לשדרוג תפקידה ומעמדה של הגב' איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים וחברת קבינט", כתבו חברי מרכז תקומה במכתב נזעם למנכ"ל המפלגה אופיר סופר וליו"ר התנועה אורי אריאל. "אומנם אנו סבורים שהגב' שקד רואיה לעניין, אך ראשית על מר בנט לעמוד בהתחייבותיו ולתת את התפקיד השני הבכיר, לנציג האיחוד הלאומי תקומה, מר אורי אריאל!!!".

"מהלך שבו מר אורי אריאל יקבל בסופו, תפקיד שאינו שני בערכו למר בנט, יפגע בסיכומים שעל גביהם הצטרפה תנועת האיחוד הלאומי תקומה אל הבית היהודי", הם זועמים. "חברי המרכז רואים בפגיעה זו קו אדום ויורו לנציגיהם בכנסת לפרוש לאופוזיציה!", מאיימים חברי המרכז.

על פי ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות מעט לפני הגשת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת, נכתב כי "אם תצטרף הסיעה משותפת לקואליציה הממשלתית, יהיה העומד בראש רשימת האיחוד הלאומי, שר בממשלת ישראל שתוקם בעקבות הבחירות, כאשר משרדו יהיה, ככל האפשר, שווה מעמד למשרדו בממשלה היוצאת", דבר אשר לא מתקיים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים.

עם זאת, עלולים בתקומה לגלות כי כלל לא בטוח שהם יכולים לפרק את השותפות אותה יצרו לפני הבחירות. על פי ההסכם עליו חתם אורי אריאל, האחדות שנחתמת הינה למשך כל הכנסת ה-20, כלומר שכבר אז נקבע כי אריאל לא יוכל לפרוש לאחר הבחירות מסיבה כזו או אחרת. "חברי הכנסת שייבחרו ברשימה, יהוו את סיעת 'הבית היהודי' בכנסת ה-20 וסיעה זו תפעל כסיעה מלוכדת אחת, שלא תתפלג במשך כל תקופת כהונתה של הכנסת ה-20", נכתב בהסכם.

בנוסף, מובהר בהסכם כי "התפקידים בסיעה ייבחרו על ידי הסיעה, על פי המלצת העומד בראש הרשימה", ובסעיף נוסף נכתב כי יו"ר הסיעה - בנט - הוא שייצג את הסיעה והרשימה באורח בלעדי, בפני כל רשות ממלכתי, לרבות לפני המועמד לראשות הממשלה, במשא ומתן לקראת הסכמים קואליציוניים או אופוזיציוניים. "המשא ומתן הקואליציוני או האופוזיציוני בכל נושאיו ינוהל אך ורק בפני העומד בראש הרשימה ולפי הוראותיו והנחיותיו. הוראות והנחיות אלה יחייבו את כל חברי הסיעה".