חברי מרכז הליכוד מתכוונים "לסנדל" את נתניהו

100 חברי מרכז הליכוד החליטו אמש בשומרון על כינוס הוועידה תוך 30 יום לטיפול בנושא המשא ומתן המדיני. המפלגה לא תקבל החזרת שטחים מישראל. המשמעות עבור נתניהו: עלול לאבד את המפלגה בעתיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/13 10:35 כו בתשרי התשעד

חברי מרכז הליכוד מתכוונים "לסנדל" את נתניהו
יחצ, צילום: יחצ

כ - 100 ראשי סניפים, חברי נשיאות ועידת הליכוד, פעילים מרכזים וחברי מרכז התכנסו אמש (א‘) לכינוס שהתקיים בברקן במועצה האזורית שומרון אצל ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה. הכינוס התקיים יחד עם יו"ר וועידת הליכוד סגן שר הבטחון דני דנון.

בסיום האירוע הוחלט על כינוס חירום של וועידת הליכוד בטווח הזמן המידי לדיון בנושא המדיני. מועד הוועידה המדויק ייקבע בסוף השבוע לאחר חזרת רוה"מ מנסיעתו לארה"ב. בוועידה ידונו במהלכים המדיניים האחרונים של ממשלת הליכוד ויובאו הצעות החלטה המתנגדות למסירת חלקים מארץ ישראל ושוללות על הסף את הכוונה לייסד ביהודה ושומרון מדינה פלשתינית בגבולות זמניים. ההצעות יחייבו את חברי הסיעה לפעול על פיהם ויכללו שינויי חוקה שיתנו כלים לוועידת הליכוד שהיא המוסד העליון של התנועה לאכוף את החלטות הוועידה.

מי שפועל מאחורי הקלעים לקדם את המפגשים הללו הוא חבר מרכז הליכוד וראש מועצת שומרון גרשון מסיקה. אחד החברים הפעילים בתנועה שמטעמים מובנים מבקש למנוע ממשלת הליכוד לוותר על חבלי ארץ במסגרת משא ומתן מדיני.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר לאחר האירוע כי הוא ”שמח שמרכז הליכוד עושה את תפקידו ומזכיר לחכי"ם ולשרי הליכוד על אילו עקרונות הם נבחרו. מהי מורשת הליכוד ותנועת החירות ומהן עקרונות תנועת בית"ר, שאחד מנדריה הוא הקדת החיים לתחיית המדינה העברית על שתי גדות הירדן".

למעשה משמעותה של קריאה כזו של חברי מרכז ליכוד לכינוס וועידה הוא שהוועידה תתכנס תוך 30 יום, כך על פי חוקי המפלגה. אף שראש הממשלה אינו חייב לקבל החלטות הוועידה, התעלמות מן עלולה לגרום לו בסופו של דבר לאבד את המפלגה ואת כסאו. וועידת הליכוד יכולה אף לקבל החלטה לבחור יו"ר חדשה למפלגה כפי שנעשה במפלגת העבודה, ובכך יקשו על רוה"מ את העבודה והוא יאבד את הסיכוי לקדנציה נוספת.