חברי מרכז הבית היהודי נגד מועמדותו של הרב עמאר: המפלגה עשתה דבר שלא יעשה

חברי מרכז הבית היהודי מארגנים עצומה היוצאת נגד מפלגתם שלהם בעקבות תמיכת הבית היהודי ברב עמאר לתפקיד רב העיר ירושלים. "צריך להיות ברור שעמדתנו שונה מאשר עמדת הבית היהודי. הם עשו דבר שלא יעשה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/14 18:30 יב בתשרי התשעה

חברי מרכז הבית היהודי נגד מועמדותו של הרב עמאר: המפלגה עשתה דבר שלא יעשה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בקרב חברי מרכז הבית היהודי בעקבות דיל עמאר שטרן. חברי מרכז המפלגה החלו לארגן עצומה היוצאת נגד המפלגה וטוענים "הבית היהודי עשה מעשה שלא יעשה. היה צריך לתמוך ברב חיים אמסלם לתפקיד".

עד עתה נאספו כמה עשרות חתימות של חברי מרכז המתנגדים לתמיכה של הבית היהודי ברב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר אך מארגני העצומה בטוחים כי התמיכה ברב אמסלם במפלגה גבוהה. “תמוה מאוד בעיני שהרב עמאר הפך לנציג הציונות הדתית. הם עשו מעשה שלא יעשה. הרב אמסלם הוא הראוי ביותר מבין המועמדים וצריך להיות ברור שעמדת חברי המרכז שונה מאשר עמדת הבית היהודי", אומר חבר מרכז המפלגה נריה כנפו שמארגן את העצומה.

היום (ב') בצהריים פורסם כי הרב עמאר נתמך על ידי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. חברי המרכז מצידם טוענים כי מדובר בטעות ובמחדל וכי מועמד הציונות הדתית האמיתי הינו הרב חיים אמסלם.

"הרב אמסלם מתקשר לכלל הציבור הרבה יותר טוב מהרב עמאר", אומר אברהם צימרינג, חבר מרכז המפלגה אשר תומך ברב אמסלם. “רוב הציבור הוא לא חרדי וצריך לדבר בשפה של העם. אני לא בטוח שהרב עמאר ידע לדבר בשפה הזו. הרב הראשי הוא אדם שתפקידו לעזור לשכבות החלשות ואני לא חושב שהרב עמאר מתאים לכך".

בתוך כך, יוצאת אחת המפלגות החזקות ביותר בעיריית ירושלים, תנועת 'התעוררות' נגד ראש העיר ברקת והעניקה את תמיכתה לרב חיים אמסלם. "לדבריהם הבחירה נעשתה מתוך שיחות שקיימו עמו חברי מועצת העיר מטעם התנועה, והובילו לרושם שהוא האדם המתאים ביותר לשבת על כיסא רב העיר".

"ככלל היינו מעדיפים להבדיל את שירותי הדת מהרבנות, אלא שהרוח בקרב קובעי המדיניות היא אחרת. בהתאם לכך, אנו מאמינים כי הרב אמסלם יפעל למען התאמת שירותי הדת לאופייה הייחודי של ירושלים ולמען הנגשתם לכלל תושביה. יתר על כן, אנו קוראים ליתר המחנה הפלורליסטי להתייצב אף הוא מאחורי הרב אמסלם", נמסר מתנועת 'התעוררות'.