חברי מרכז הבית היהודי יצביעו על המלצות ועדת לוי

שנתיים לאחר שהוקמה ועדת לוי לבחינת כוחו של יו"ר המפלגה, יתכנסו חברי מרכז של הבית היהודי לאשר את ההמלצות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/02/16 16:36 יב באדר א'

חברי מרכז הבית היהודי יצביעו על המלצות ועדת לוי
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

לאחר כמעט שנתיים יתקיים כינוס של חברי מרכז הבית היהודי, בו יצביעו על אישור המלצות ועדת לוי. הכינוס יתקיים ב5.4 ביד בינימין, בניהולו של אריה פרג'ון. מדובר בכינוס הראשון מאז הבחירות האחרונות לכנסת במרץ 2015.

בכינוס יוצגו המלצות ועדת הרב יצחק לוי לביצוע תיקונים בתקנון המפלגה שהתקבלו בספטמבר 2014. לאחר מכן תתקיים הצבעה על ההצעות לתיקון התקנון, ויתקיימו בחירות למוסדות המפלגה. 4 חברים ייבחרו למזכירות ועוד 5 חברים ייבחרו לנשיאות המרכז.

נשים יקבלו העדפה מתקנת בייצוג, ובבחירות רשאי כל חבר מרכז לבחור שני מועמדים בלבד. הגשת המועמדות לתפקידים תתבצע עד התאריך 29.3 ליו"ר וועדת הבחירות.

לפי נוסח ההודעה שיצאה ממנכ"ל המפלגה ניר אורבך, חברי המרכז יקבלו את נוסח תיקוני ועדת לוי עד 14 יום לפני הכינוס, על מנת שבכינוס עצמו יחליטו האם לאשר את המלצות הועדה. מה שאומר, שההמלצות של הוועדה עדיין יכולות להשתנות. זאת בהתאם להחלטת חברי המרכז.

יחד עם אישור החוקה בכינוס האחרון של המפלגה בחודש ספטמבר 2014, הוחלט, כחלק מפשרה בין בנט לחברי המרכז הותיקים, כי תקום וועדה בראשותו של הרב יצחק לוי, שתמצא את האיזון בין כוחו של יו"ר המפלגה להשפעתם של חברי המרכז שחשו כי סמכותיהם נלקחו מהם.

אחד מהשינויים הבולטים בחוקה החדשה איתו מנסים להתמודד הפעילים, הוא נושא השריונים ברשימת המפלגה לכנסת. לאחר הכשלונות שהיו לבנט עם השריון של ינון מגל והשיריון של אלי אוחנה, המליצה הועדה כי יו"ר המפלגה יוכל לשריין רק חבר כנסת אחד בעשירייה במקום שלושה חברי כנסת בחוקה הנוכחית. שינוי בולט נוסף הוא מינוי של מזכ"ל המפלגה, שידרש לקבל את אישור חברי המרכז.

כזכור, ועדת לוי שמונתה לבחון את חוקת הבית היהודי גיבשה את מסקנותיה זה מכבר, אך המסקנות טרם אושרו במרכז המפלגה. פעילי מרכז בבית היהודי חששו כי בנט יכנס את מרכז המפלגה במפתיע ויעביר מספר שינויים שישמרו את כוחו במפלגה וימנע מהם להתכונן כראוי ולהתנגד לו.