חברי מרכז הבית היהודי הכריעו: איחוד עם תקומה

בכינוס במושב נחלים הכריעו חברי מרכז הבית היהודי על אישור האחדות עם תקומה, וריצה משותפת בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 20:10 ו בשבט התשעה

חברי מרכז הבית היהודי הכריעו: איחוד עם תקומה
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

חברי מרכז הבית היהודי אישרו הערב (ב') את האחדות בין מפלגתם לבין תקומה, ושתי המפלגות ירוצו יחד ברשימה משותפת.

מוקדם יותר הערב חתמו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"רהאיחוד הלאומי (תקומה) אורי אריאל, המעגן את האיחוד, וחברי המרכז אישרו את המהלך באופן פורמלי ורשמי. בימים האחרונים נטען בפי גורמים שונים שברגע האחרון בנט ייסוג מהנושא. החתימה על המסמך הייתה הצעד הראשון בדרך לעיגון האחדות בין הבית היהודי לתקומה באופן פורמלי לקראת הבחירות הקרובות, ולפני שעה קלה הכריעו חברי מרכז הבית היהודי על ריצה משותפת של שתי המפלגות.

לקראת ההצבעה שלחו חברי מרכז מכתב חיזוק לבנט, בו הבהירו כי הם מבינים את גודל השעה, ודוחקים בחבריהם להצביע בעד האחדות בין תקומה לבית היהודי.

"בעוד זמן קצר, נתכנס במרכז מפלגת הבית היהודי, כדי לדון בהצעתך לאיחוד רשימות עם סיעת תקומה", כתבו. "אנו, חברי מרכז הבית היהודי, תומכים בהצעתך זו, מבינים את גודל השעה ומעוניינים שהצעה זו תתקבל פה אחד למען עם ישראל והציונות הדתית".

"אנו מודעים לרחשי חלק מחברינו, אשר מלינים על החיבור עם תקומה ועל השפעותיו על הרשימה, אנו יודעים כי ישנו חוסר שוויון באי הריצה בפריימריז, אולם , אנו סבורים מהלך של פילוג הציונות הדתית יגרום נזק אסטרטגי לטווח ארוך. זו העת להתאחד ולעבוד קשה ביחד למען ניצחון המפלגה בבחירות הקרובות".

יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל מברך על אישור ההסכם בבית היהודי: "אני מברך את חבריי בבית היהודי על מחויבותם להמשך הריצה המשותפת של הציונות הדתית, כפי שאנחנו באיחוד הלאומי אישרנו כבר לפני כחודש. זה הזמן לפעול להגדלת כוחה של הבית היהודי בבחירות. בע"ה הבית היהודי תלך ותגדל לטובת עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל"

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "אנו מברכים את החלטת הבית היהודי לשמירה על אחדות המחנה הדתי לאומי. נפעל יחד כמפלגה המשפיעה ביותר בכנסת ה 20 למען הציונות הדתית וערכיה".