חברי מרכז האיחוד הלאומי: לקבוע קווים אדומים לגבי כניסת תקומה קואליציה

"מבקשים דיון בו יקבעו הקווים האדומים, שבלעדיהם חברי תקומה לא יהיו שותפים בקואליציה", כתבו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/15 12:25 יא באייר התשעה

חברי מרכז האיחוד הלאומי: לקבוע קווים אדומים לגבי כניסת תקומה קואליציה
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

האם תקומה יטרפדו כניסה של הבית היהודי לממשלה או יתפצלו מהבית היהודי? במכתב שנשלח מטעם כ-25 מתוך 100 חברי מרכז האיחוד הלאומי, דורשים החברים כינוס דחוף של מרכז המפלגה על מנת לדון במשא ומתן הקואליציוני, תוך שהם מבקשים לקבוע קווים אדומים ביחס לכניסה של חברי תקומה לקואליציה.

"פי המידע שמתפרסם בכלי התקשורת נראה, כי מגעים אלו לא הצליחו להניב, לעת עתה, הישגים משמעותיים ביחס לנושאים החשובים לנו כמפלגה הן ביחס להתיישבות, הן ביחס למערכת המשפט והן בהקשר של התיקים אותם הסיעה אמורה לקבל", קובלים חברי המרכז.

אתמול נשלחה לחברי המרכז הודעה על קיום ישיבה שתתקיים ביום שני הבא בה ימסרו עדכונים באשר למשא ומתן, אך חברי המרכז אומרים כי "כינוס מרכז לאחר שטיוטת ההסכם תיסגר עשויה להעמיד את המרכז בפני עובדה מוגמרת שתקשה עליו מאוד לקבל החלטה מושכלת בשאלות כבדות המשקל המונחות בפניו”.

"אנו מבקשים לכנס את המרכז באופן מידי לדיון בו יקבעו הקווים האדומים, שבלעדיהם הח"כים של מפלגת תקומה לא יהיו שותפים בקואליציה", דורשים חברי המרכז, כשהם רומזים בבירור על אפשרות של פיצול מהבית היהודי או פיצוץ המשא ומתן.

על המכתב חתומים חברי מרכז בולטים: ח"כ לשעבר אורית סטרוק, ישראל זעירא, שריה דמסקי, ינון בן מנחם, שמעון טרבלסי, איציק שושן, בתיה מסיקה, יהושע שרמן, בועז יעקובי, שיבי דרורי, יהודה אליהו, יוסף רבינוביץ', מוסה כהן, אפי ריפקין, הושעיה הררי, אריאל קופלד, אלון כהן, בנדא, מורדי הראל, דביר דותן, רחל נחום, נעם טויטו, יותם קארו, וולי וולפסטל ומיקי פריד.