חברי מליאת מועצת קרית ארבע דורשים: לוינגר תתפטר

המאבק כנגד החלפת חברת השמירה בחברה חיצונית מחריף וחברי המועצה דרשו מראש המועצה להתפטר מתפקידו. ישראל אזולאי: לוינגר מנותק ולא קשוב לרחשי הציבור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/09/15 11:49 כג באלול התשעה

חברי מליאת מועצת קרית ארבע דורשים: לוינגר תתפטר
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

בישיבת מועצת קריית ארבע שנערכה אתמול בערב (א') קראו סגני ראש המועצה להתפטרותו של ראש המועצה לוינגר לאור התנהלותו בנוגע למכרז השמירה ביישוב.

הקריאה היא חלק ממחאה שמתרחשת בימים אלו ביישוב כפי שפורסם ב'כיפה', כחלק מהחלפה של חברת השמירה אשר פעלה בשנים האחרונות ביישוב, בחברת שמירה חדשה חיצונית המעסיקה עובדים מבחוץ. אלמונים פרסמו בשבועות האחרונים תחת הכותרת 'וועד השומרים בקרית ארבע' שורה של דרישות, תוך שהם טוענים כי "בשיחות שהתקיימו בין מחלקת ביטחון והחברה החדשה לבין השומרים, נתקלנו כל הזמן באיומים: מי שלא יעבור לחברה החדשה יפסיד ויפסיד ויפסיד. ובכלל, החברה החדשה תסתדר מצוין בלעדינו. יש לה עובדים רבים בכפרים בצפון הארץ".

בתחילה פורסמו מודעות העוסקות כאמור בפן הכספי והתעסוקתי של המחאה, אך בשבוע שעבר החריפו אלמונים את הטון, וחשפו תופעת גזענות מטרידה. "לא ניתן להפקיר את חיי ילדנו ונכדינו בידי זרים השמירה במוסדות חינוך והסיור עוברת לידי שומרים דרוזים", כתבו התושבים שפרסמו המודעות כשהן לא חתומות.

מודעות גזעניות אשר הופצו בקרית ארבע קוראות "לא להפקיר" את האבטחה של היישוב בידי שומרים דרוזים, חושפות פן מטריד ביותר ביישוב אשר ידע בעבר תופעות של גזענות. במודעות שנתלו במסגרת מחאה באשר לכוונה לפטר שומרים ביישוב ולהרע את תנאי העסקתם, נכתב "לא ניתן להפקיר את חיי ילדנו ונכדינו בידי זרים. סגן ראש המועצה מטעם הבית היהודי, ישראל אזולאי, אמר ל'כיפה' כי הקריאה להתפטרותו של לוינגר הגיעה "לאור המצב הקשה והתנהלות המוזרה" כלשונו. "הבטיחו לנו שכל תהליך המכרז נועד כדי להוזיל את העלויות וכתוצאה מכך המועצה תרוויח, אך התברר שהמכרז הפך למכרז חיצוני וכתוצאה מכך המחיר עלה ולא ירד. בנוסף, ההבטחות שהיו בשנה השנתיים האחרונות שבמכרז החדש יטפלו בנושא התשלום הנמוך של השומרים, התבדו".

המתנגדים טוענים כי הבאת חברת שמירה מחוץ ליישוב הביאה לכך שכ-30 משפחות מתושבי היישוב נותרו מובטלים, "הציעו להם הצעות מבזות ולא רציניות", אומר אזולאי ומוסיף כי החלפת חברת השמירה פגעה אף ברמת האבטחה, "אין שום ספק שתושבי המקום מכירים טוב יותר את האנשים ואת המקום ויודעים מי נכנס ומי יוצא ואכפת להם יותר בשמירה כאשר אדם מבחוץ עושה את עבודתו אפילו אם הוא עושה אותה בסדר ואין עליו טענות, אין ספק שתושב המקום יותר מודע זהיר ואכפתי".

לשאלה האם ניתן לבטל את המכרז לאחר שכבר נחתם עונה אזולאי כי כרגע הם לא עוסקים בצד המשפטי של המכרז אלא רק בסימני השאלה שעולים ממנו. "אנחנו דורשים שתוקם וועדת בדיקה של חברי מועצה שיהיו בה נציגים מכל הסיעות שיכולו לבדוק את כל המהלך ולהמליץ המלצות מעשיות. אנחנו שומעים הרבה דברים בגדר שמועות. ראש המועצה חייב להבין ולהפנים שצריך לדאוג לתושבים. הוא מנותק מהמציאות הוא מרחף ולא קשוב לרחשי הציבור", מאשים אזולאי.

לוינגר אמר בתגובה ל'כיפה': "אנחנו פועלים כמו כל רשות אחרת לפי חוק המכרזים. היות ונכנס קבלן חדש פעלנו ואנחנו מצליחים להחזיר חלק מהשומרים המקומיים לתפקידם במוסדות החינוך. צר לי על אלו שמשתמשים בנושא זה לצרכים פוליטיים".

"אני בטוח שלמרות הקשיים והמורכבות נמשיך לעשות את המאמץ המקסימלי שחלק נכבד מאותם השומרים יחזור ויסייע בשמירת ביטחונם של התושבים", אמר לוינגר.