חברי ליכוד ביו"ש: "הרצוג כשר חוץ ינסה לקדם את התוכנית האווילית לפינוי ישובים"

חברי ליכוד מתנגדים לממשלת האחדות, ומבקשים מראש הממשלה שלא לצרף את סיעת המחנה הציוני לקואליציה: "הרצוג דורש ויתורים אידיאולוגיים ופגיעה במדיניות לחיזוק ההתיישבות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 10:32 י באייר התשעו

חברי ליכוד ביו"ש: "הרצוג כשר חוץ ינסה לקדם את התוכנית האווילית לפינוי ישובים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי הליכוד מיהודה ושומרון קוראים הבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לצרף את סיעת המחנה הציוני לממשלה. גם פורום 'דרור בליכוד', יצא בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי וחברי הכנסת של המפלגה, לא לאפשר את כניסת מפלגת העבודה לקואליציה.

במכתב שפרסמו הפעילים הבכירים נכתב כי ''הרצוג דורש מממשלת הליכוד ויתורים אידיאולוגיים ופגיעה במדיניות לחיזוק ההתיישבות. כשר חוץ ינסה הרצוג לקדם את התוכנית האווילית שלו לפינוי ישובים והקמת מדינה פלסטינית - דבר שאינו מקובל עלינו לחלוטין''.

חברי הליכוד קוראים לראש הממשלה להפסיק לאלתר את המשא ומתן לכניסת המחנה הציוני לקואליציה. ''אזרחי ישראל העניקו לנתניהו והליכוד את המנדט להוביל את ישראל וליישם את המדיניות שהוצגה בפניהם טרם הבחירות - חיזוק ההתיישבות, השמירה על הביטחון ושגשוג כלכלי וחברתי''.

ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל, אשר חתום על המכתב, סיפר ל'כיפה' כי לדעתו, אין שום סיבה ללכת לממשלת אחדות כשהממשלה הנוכחית מתפקדת כראוי: "כל מי שיכניס פנימה ידרוש שינויים בקווי היסוד של הממשלה, אז בשביל מה? ברור שבוז'י הרצוג מושך לקו מדיני אחר והיוזמות שלו, זה בכלל לא מצב שאנחנו רוצים".

לדבריו של פרל, הממשלה היא ימנית אבל היא לא פועלת מספיק באינטנסיביות לחיזוק ההתיישבות:"כי יש את הרתיעה מהעולם. יכול להיות שבממשלת אחדות, נתניהו חושב שיצליח להעביר את תקציב המדינה ביותר קלות, אבל יהיה לו קשה כי יהיהו לו המון שותפים. אם זו מלחמת הישרדות, עדיף כבר שילך לבחירות".

על המכתב חתומים, בין היתר: ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין, יו"ר סניף הליכוד בקריית ארבע אליעזר רודריג, ראשי המטה הלאומי בליכוד שבח שטרן ונתן אנגלסמן, מנכ"ל בית"ר העולמית נריה מאיר, יו"ר סניף הליכוד בשומרון יעקב וינברגר ויו"ר סניף הליכוד באלקנה עוז אלתר.

במכתב והעצומה שפרסמו בנוסף, חברי פורום 'דרור בליכוד', יוצאים בקריאה להימנע ממשלת האחדות: "בבחירות הבטחנו הקמת ממשלה לאומית ודרך לאומית. ממשלה, אשר בה יהיו חברים, דמויות כמו סתיו שפיר, שלי יחימוביץ, מרב מיכאלי, עמיר פרץ וחבריהם, לא תוכל לקדם מדיניות לאומית לא בפן המדיני, לא בפן החברתי כלכלי, לא בהתיישבות, לא בנושאים של סדרי ממשל ולא בשום פן ציוני אחר".

"לא נבחרנו כדי להיות בשלטון. נבחרו כדי לשלוט וכדי לקדם מדיניות. מוטב קואליציה קטנה ואידיאולוגית, מקואליציה גדולה ונטולת דרך. אשר על כן, אנו קוראים לכם להתנגד לצירוף מפלגת העבודה לממשלה".