חברי כנסת של הליכוד: חוק ההסדרה יעבור בכנסת במושב הקרוב

מאות פעילי ליכוד מרחבי הארץ התכנסו בעמונה בקריאה לממשלה לאשר את חוק ההסדרה בכנסת כדי למנוע את פינוי היישוב. ח״כ קיש: "צוות מנדלבליט נכשל במבחן בג״ץ עכשיו הזמן לחקיקה". סגנית השר חוטובלי: "היועצים המשפטיים יסתדרו עם חוק ההסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/16 10:04 י באלול התשעו

חברי כנסת של הליכוד: חוק ההסדרה יעבור בכנסת במושב הקרוב
הלל וידל ממטה המאבק עמונה, צילום: הלל וידל ממטה המאבק עמונה

כנס חרום התקיים אמש להצלת היישוב עמונה ועפרה מפני הריסה ופינוי, בהשתתפות ח"כים מהליכוד, אבי רואה ראש מועצה אזורית מטה בנימין, רב היישוב הרב יאיר פרנק, רב היישוב עפרה הרב אבי גיסר ופעילי ליכוד.

בתחילת הערב סיירו חברי סיעת הליכוד בתשעת הבתים בעפרה המועדים להריסה ולאחר מכן עלו ליישוב עמונה, שמה התקיים הערב במלואו.

סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה בכנס: "נבהיר - זו הממשלה הכי ימנית שהייתה פה אי פעם. לא צריך להפיל הכל על ראש הממשלה. הפתרון פשוט - נעלה את חוק ההסדרה ונשנה את החוק. היועצים המשפטיים יכולים להסתדר עם חוק ההסדרה. לא צריך להפיל את הממשלה. זו ממשלה טובה. רק להעביר את חוק ההסדרה - זה פותר רוחבית את בעיית ההתיישבות".

חבר הכנסת יואב קיש התייחס גם כן להכרח לחוקק את חוק ההסדרה: "הפתרון היחידי שנשאר בידנו כמחוקקים היא לפעול לסיום חקיקת חוק ההסדרה בהובלתי העושה צדק הן כלפי המתיישבים והן כלפי בעלי קרקעות במידה ויפגעו. עם זאת, לא אהיה שותף לפעילות שפוגעת בשלטון החוק. אלימות היא לא דרכנו".

קיש האשים את היועצים המשפטיים שנכשלו בתפקידם: "צוות מנדלבליט נכשל במבחן בג"ץ. רק חוק ההסדרה יעזור. נכשל הניסיון לפתור את בעיית ההתיישבות בכלים משפטיים. עכשיו נשאר הפתרון של חקיקה. שיטת היועצים נכשלה עכשיו צריך לשנות את החוק. חוק ההסדרה יעבור 3 קריאות בכנסת ישראל. במושב הזה נעביר את חוק ההסדרה בקריאה שלישית והיועץ המשפטי לממשלה יסתדר."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן