חברי כנסת מ"האיחוד הלאומי" נרגמו באבנים

חברי הכנסת בן ארי, אלדד ואריאל, נרגמו באבנים על ידי פלסטינים בעת שחזרו מסיור בכפר עקב. בצה"ל מאשימים אותם בחוסר אחריות: "הסיור לא היה מתואם"

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

חברי כנסת מ"האיחוד הלאומי" נרגמו באבנים
Google, צילום: Google

פלסטינים יידו היום (ה') אבנים אל עבר שיירת מכוניות בה נסעו חברי הכנסת ממפלגת "האיחוד הלאומי", בעת שחזרו מסיור בכפר עקב. כלי הרכב של חברי הכנסת מיכאל בן ארי, אורי אריאל ואריה אלדד, נרגמו באבנים במחסום קלנדיה. חברי הכנסת לא נפצעו באירוע.

מידויי האבנים נפצעו באורח קל שני עיתונאים אשר התלוו לסיור - צלם הערוץ הראשון ועיתונאי מטעם ערוץ 7. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי ראשוני במקום על ידי ח"כ אלדד, אשר שימש כרופא - ומאוחר יותר פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים "הדסה" בירושלים וכוחות צה"ל ערכו סריקות באזור, כדי לאתר את מיידי האבנים.

ח"כ מיכאל בן ארי אמר כי על אף שהסיור לקח חלק בתוך השטח המוניציפאלי של ירושלים, הרי שהאירוע מוכיח כי "איבדנו את ירושלים אפילו לפני כל משא ומתן של נתניהו". לדבריו, "כ-50 מטרים מהמחסום אמרו לנו הערבים: תלכו, שלא יהיו בעיות. הכביש היה חסום. פגעו בראשים של עיתונאים".

ואולם, קצין בצה"ל הפועל בגזרה העריך בשיחה עם כיפה כי האירוע היה יכול להסתיים אחרת לחלוטין. "הסיור של חברי הכנסת לא תואם כנדרש - וזה חמור, שהרי מדובר בסיור של חברי כנסת באזור רגיש. לא הצלחנו לתת מענה הולם, בשל אי-התיאום", אמר הקצין, "זה חוסר אחריות מוחלט, לו היו פוגעים בחברי הכנסת היינו יכולים להגיע לאירוע שהיה עלול להסתיים אחרת לחלוטין".