חברי כנסת יבחנו את גיוסן של "משתמטות בשם הדת"

הצוות הוקם בעקבות הצעת החוק אותה מנסה לקדם האופוזיציה, לפיה פטור מגיוס יינתן רק לבנות שלמדו במוסדות חינוך דתיים. כעת ינסו למצוא פתרונות אחרים לסוגיית ההשתמטות

חדשות כיפה אורי פולק 21/07/11 10:13 יט בתמוז התשעא

חברי כנסת יבחנו את גיוסן של "משתמטות בשם הדת"
אילוסטרציה: Shai Grin-cc-by-sa, ויקפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה: Shai Grin-cc-by-sa, ויקפדיה העברית

מזכיר הממשלה ימנה צוות של חברי כנסת אשר יבחנו את סוגיית הפטור מגיוס ל"משתמטות בשם הדת" - זאת בעקבות הצעת החוק שיזם ח"כ ישראל חסון, לפיה תידרשנה נערות דתיות המעוניינות בקבלת פטור משירות בצה"ל, להצהיר כי למדו במוסד חינוכי-דתי במשך שנתיים לפחות בשלוש השנים שקדמו להגשת התצהיר וכי אף תוטל עליהן החובה לצרף לתצהיר אישור רשמי מהמוסד בו למדו -כל זאת כתנאי לאישורו של הפטור מגיוס לצה"ל.

נכון להיום, נדרשות המועמדות לשירות בצה"ל, המעוניינות בקבלת פטור מטעמי הכרה דתית, רק להגיש תצהיר בפני שופט או דיין בבית דין רבני, לפיו טעמים שבהכרה דתית מונעים אותן מלשרת בשירות בטחון, הן שומרות על כשרות בבית ומחוצה לו והן אינן נוסעת בשבת. לאחר מסירת תצהיר זה, הן פטורות משירות ביטחון.

לאחר שהצעת החוק נדחתה כבר מספר פעמים במהלך תקופת כהונתה של מליאת הכנסת האחרונה, הגיע אתמול ח"כ חסון להסכם פשרה עם הקואליציה. ח"כ חסון הסיר למעשה את ההצבעה על הצעת החוק מסדר יומה של המליאה, זאת בתנאי שיוקם צוות של חברי כנסת שיפעל על מנת למצוא פיתרון לסוגיית השתמטותן של נערות משירות צבאי בשם הדת.

"אני מקווה שהצוות הזה יעשה את מלאכתו נאמנה ויפעל למניעת ניצול הפרצות בחוק הקיים ולמיגור תרבות השקר", אמר אתמול ח"כ חסון, שהוסיף כי "והיה והצוות לא יידע להגיע לפשרה עד לפתיחת מושב החורף, ההצבעה על הצעת החוק שלי תתקיים במושב החורף עצמו".