חברי הכנסת מימין תומכים בסא"ל אייזנר: תרם למען המולדת

בעוד המערכת הציבורית מלאת גינויים כלפי הסמח"ט שתועד מכה מפגין באמצעות נשקו האישי, בציונות הדתית זוכה סא"ל שלום אייזנר לתמיכה רחבה. הרב נבון: הוא לא שטן, אך גם לא גיבור גדול

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 09:38 כד בניסן התשעב

חברי הכנסת מימין תומכים בסא"ל אייזנר: תרם למען המולדת

מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, החליט אמש (א') להדיח מתפקידו את סא"ל שלום אייזנר, סגן מפקד חטיבת הבקעה ובנו של הרב בני אייזנר ז"ל, זאת בשל סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה סא"ל אייזנר מכה באמצעות נשקו בפניו של מפגין. בסרטון מתועד סא"ל אייזנר כשהוא נוטל את נשקו האישי ומכה בו בחוזקה בפניו של אחד הפעילים שנעמד מולו.

הפצת הסרטון ברשת עוררה גל של גינויים ואף חקירת מצ"ח נגד הקצין, שבינתיים הושעה מתפקידו וספק אם ימשיך בשירותו בצה"ל. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, גינה את התקרית ואמר כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה. "האירוע אינו משקף את ערכי צה"ל והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת", אמר הרמטכ"ל. גם ראש הממשלה נתניהו גינה את המעשה ואמר כי "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי ומפקדי צה"ל, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל".

בציונות הדתית, מנגד, נשמעה תמיכה כמעט מקיר-לקיר במעשו של אייזנר. "מצער לראות את התגובות המתלהמות נגד קצין בכיר בצבא שהיה במשימה לאומית להגנה מפני פרובוקטורים שכל מטרתם הייתה להבאיש את ריח צה"ל ומדינת ישראל. חבל שגם אישי ציבור מהשמאל מצטרפים לעושי משפט השדה ללא בדיקה וללא למידת האירוע נגד איש שתורם את חייו למען הגנת המולדת", אמר ח"כ זבולון אורלב לאחר שצפה בסרטון. לדבריו, "רק פעולתו הנחושה של הסמח"ט מנעה מחבורת האנרכיסטים להמשיך בהתפרעויותיה. חבל שגם הפעם השמאל ממהר לתקוף דווקא קצין בכיר בצה"ל במקום את החבורה פורעת החוק שרובה אנרכיסטים מקצועיים שיובאו מחו"ל".

גם ח"כ מיכאל בן ארי הביע תמיכה בקצין וטען כי במעשה זה הוא "עשה את מה שלביבי ואהרונוביץ' אין שכל ואומץ לעשות. עם אנשי השמאל הקיצוני שמוציאים עיניים לחיילים יש לנהוג רק ביד קשה. מדובר בחשש ממשי לשלומם של חיילים ולסמח"ט לא נותרה כל ברירה".

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ תקף את ראש הממשלה והרמטכ"ל על הגינויים שפרסמו נגד אייזנר, באומרו כי בכך הם בחרו "להתיישר באופן מיידי עם מי שהם יודעים ששונא גם אותם, עם גודעי העצים, משליכי האבנים וחוסמי הכבישים ואוהביהם". לדבריו, "כל קצין וחייל בשטח קורא היום לחשבון נפש של נתניהו וגנץ: האם אנו מנהלים את המדינה או מנוהלים ע"י האנרכיסטים ומדיה עויינת?".

ומבין כלל גילויי התמיכה, הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, התייחס ברגשות מעורבים לסרטון. "בואו לא נעשה משלום אייזנר שטן. לדפוק מכת רובה בפרצוף - לא בדיוק אסד. אבל בואו גם לא נעשה ממנו גיבור. רובה בפרצוף של מפגין לא חמוש - לא בדיוק מאיר הר ציון", טען.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן