חברי הבית היהודי לאוניברסיטת תל אביב: מנעו הרצאת המחבל

סגן השר אבי וורצמן, ח"כ איילת שקד ויו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי בדרישה מנשיא אוניברסיטת תל אביב לבטל הרצאתו של מחבל במקום. סלומינסקי מבקש לקיים דיון בכנסת בנוגע לתקצוב האוניברסיטה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/04/14 12:31 ו בניסן התשעד

חברי הבית היהודי לאוניברסיטת תל אביב: מנעו הרצאת המחבל
ד"ר אבישי טייכר, צילום: ד"ר אבישי טייכר

ביום שלישי הקרוב צפוי המחבל מוחמד כנאענה לנאום באוניברסיטת תל אביב, והיום (א') לקראת נאומו ולקראת הפגנת סטודנטים בנושא , תוקפים חברי הכנסת של הבית היהודי את החלטת האוניברסיטה לאשר ההרצאה ומפעילים לחץ לבטלה. ח"כ שקד: "השמאל ההזוי בישראל בונה בכך נדבך נוסף במסכת השנאה העצמית ועידוד האלימות".

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו ב'כיפה' כי מחבל חיזבאללה אשר ריצה ארבע וחצי שנות מאסר בכלא בגין 'מעורבות בפעולות טרור' במסגרת ציון 'יום האדמה' ירצה ביום שלישי באוניברסיטת תל אביב. מוחמד כנאענה, הואשם על ידי מערכת הביטחון כי קיבל כספים וחומרי הדרכה להכנת אמצעי לחימה, כולל מטענים מורכבים ורקטות, שאותם העביר לפעילים של גדודי חללי אל-אקצה.

לאור החלטת הנהלת האוניברסיטה החליטו סטודנטים החברים בתאי הסטודנטים מטעם הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד להפגין היום (א') על מנת למנוע את קיום ההרצאה. במכתב נוקב להנהלת האוניברסיטה כתבו "ברצוננו להזכיר שיש באוניברסיטה סטודנטים רבים שנפגעו בפעולות טרור כמו אלו להן סייע כנאענה, ושרבים מאיתנו שירתו ועדיין משרתים במילואים על מנת להגן על אזרחי ישראל מפני איום הטרור - רק כדי לגלות שמחבלים כמו מוחמד כנאענה הם אורחי כבוד באוניברסיטה".

חברי הכנסת של הבית היהודי גינו היום את ההחלטה של האוניברסיטה לאשר את קיום ההרצאה. חברת הכנסת איילת שקד מסרה כי "כולנו מכירים את ההסתה הנוראית המתנהלת נגד ישראל בקמפוסים בחו"ל. טובי המסבירים הישראלים מנהלים מלחמה יומיומית כנגד השקרים המופצים נגד ישראל באוניברסיטאות באירופה ובצפון אמריקה. כנראה שלשמאל הקיצוני בישראל זה לא מספיק, והם מתעקשים לייבא את ההסתה לקמפוסים כאן בישראל. בכך בונה השמאל ההזוי בישראל, נדבך נוסף במסכת השנאה העצמית ועידוד האלימות".

סגן שר החינוך אבי וורצמן אמר "מהלך כזה מהווה פרס לטרוריסטים". לדבריו "כניסת מחבל בשערי אוניברסיטה ישראלית וציונית היא תעודת עניות להנהלת האוניברסיטה. מהלך כזה מהווה פגיעה חמורה במשפחות השכולות ומשמש פרס לטרוריסטים בכך שאלו המבקשים לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה מקבלים כעת הזדמנות גם לדברר את עוולתם".

חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי אמר כי יבקש לקיים בהקדם דיון דחוף ומשותף לועדת החינוך והכספים בקשר למוסדות המאפשרים בשטחם ביטוי לסייעני טרור. "ביקור המחבל מוחמד כנאענה באוניברסיטת תל אביב הוא חמור מאוד במיוחד שמדובר בגוף שחלקו ממומן מכספי ציבור, לא מדובר בחופש הביטוי אלא בחופש הביזוי".